kemper-club forum Форуми kemper-club forum
Място за комуникация и споделяне на идеи, мероприятия и мнения на хора запленени от страстта наречена кемпер. Да погледнем живота от хубавата му страна!
 
 Въпроси/ОтговориВъпроси/Отговори   ТърсенеТърсене   ПотребителиПотребители   Потребителски групиПотребителски групи   Регистрация 
 ПрофилПрофил   Влезте, за да видите съобщенията сиВлезте, за да видите съобщенията си   ВходВход 

ПЪРВО ПРОЧЕТИ ТОВА!

В този форум се комуникира на БЪЛГАРСКИ ЕЗИК, пише се на КИРИЛИЦА и моля НЕ СЕ ОТКЛОНЯВАЙТЕ от това правило!
Уважавайте другите, за да уважават и вас! Бъдете преди всичко ХОРА, не примати!
Акумулатори
Иди на страница Предишна  1, 2, 3 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20  Следваща
 
Създайте нова тема   Напишете отговор    kemper-club forum Форуми -> Уреди и къмпинг оборудване
Предишната тема :: Следващата тема  
Автор Съобщение
kalinntv



Регистриран на: 21 Яну 2011
Мнения: 245
Местожителство: BG,Sofia

МнениеПуснато на: Нед Дек 03, 2017 11:26 am    Заглавие: Отговорете с цитат

Aко наистина обмисляш кафемашина,фризер и незнам още какво,задължително 2х90Аh,още един панел....че дори и с тях може да закъсаш при липса на слънце!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя Кемпер / Каравана
sampo
Клубен член с каравана
Клубен член с каравана


Регистриран на: 01 Фев 2009
Мнения: 799
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Нед Дек 03, 2017 6:17 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Пиле, време е да се о'петел'чиш hammer Laughing
Ти искаш на едно копче да зашиеш два балтона, ееее нема как да стане!

леко извън темата: Тази година монтирах един 80W Крейнски на покрива въпреки че големия от същата марка добиваше достатъчно енергия за задвижване денонощно компресорната ракла на -15° в която влизат по 1.5-2.0кг/ден рибни филета. И защо точно 80W, защото нямаше повече свободно хоризонтално място за нещо по съществено Laughing
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Кемпер / Каравана
chicken



Регистриран на: 13 Сеп 2016
Мнения: 2283
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Нед Дек 03, 2017 6:50 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Че то има копчета и с четири дупки Smile
Значи, днес мерих. Под диванчето, където и сега ми седи акумулатора, барабар с инвертора, идеално се събират два сини или два жълти акумулатора от онези на колегата. И колкото и странно да звучи, няма да ми заемат повече място от сега Smile Приятно тесни са и уплътняват на макс, запазвайки мястото за багаж Smile Предполагам е достатъчно да изведа газовете с маркучи и няма да има проблеми, че са вътре? Моя си е затворен...
Въпроса е дали още един като моя с година разлика (питанката е дали ще е проблем) и да станат 150Ah, един нов към 120Ah, a този да отиде на пазара или два от колегата, които се събират по-добре и стават 180Ah?
Проблема, който не е по-темата, но го имам, е, че караваната не е на пазара само защото нямам пари за кемпер. А това, за което говорим, е сериозна инвестиция. Ясно е, че единия панел най вероятно ще се сваля, за акумулаторите се чудя как да се случи...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Кемпер / Каравана
babkata



Регистриран на: 04 Яну 2012
Мнения: 585
Местожителство: Курило

МнениеПуснато на: Вто Дек 05, 2017 5:52 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

ей, сега се зачетох, и за да не го мислиш много, само да кажа, че батериите свършиха, днес пратих по еконта последната синя.
батериите бяха много читави и отлетяха на бързо!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Кемпер / Каравана
chicken



Регистриран на: 13 Сеп 2016
Мнения: 2283
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто Дек 05, 2017 6:13 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Видях току що Sad А като размери бяха правени специално за мен! Ех! Sad Който се тутка...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Кемпер / Каравана
chicken



Регистриран на: 13 Сеп 2016
Мнения: 2283
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто Дек 05, 2017 8:16 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Добре де, да си купя ли още един такъв?

А една година разлика проблем ли ще е?
А като е такъв това зарядно защо е в такъв режим? А на какъв трябва да е?

Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Кемпер / Каравана
Гого
Клубен член с каравана
Клубен член с каравана


Регистриран на: 29 Май 2013
Мнения: 957
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто Дек 05, 2017 11:51 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

12 волта на кола agm. Това зарядно е слабо само 3 ампера. Ако искаш нещо сериозно имам 10 ампера и 25 ампера на Виктрон.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Кемпер / Каравана
babkata



Регистриран на: 04 Яну 2012
Мнения: 585
Местожителство: Курило

МнениеПуснато на: Чет Дек 07, 2017 9:02 am    Заглавие: Отговорете с цитат

според моите любителски Ел. познания, тази батерия може да я разреждаш до 10.8V при температура около 25 град. С
и при зареждането да стига до 13.5-13.8V
може да замериш с един волтметър докато се зарежда.
като цяло не е добре при този тип батерии да се зарежда с над 14v напрежение.
относно зарядното и тока (ако е наистина 3А) който дава, трябва да се има в предвид, че ще е необходимо малко над 25ч. време за пълно зареждане.
.... и минимална разлика да има в състоянието на батериите ако са вързани в паралел ще се самоунищожат(от преминаване на ток от по силната към по слабата)
варианта да се ползват 2 и повече батерии в паралел по принцип не е подходящ поради предната причина, но е допустим при абсолютно еднакви по капацитет и състояние батерии.
ако не Вв стига тока, и вземеш още една батерия, може да ги превключваш като ги ползваш поотделно, като свърши тока в едната , прехвърляш на другата като ги редуваш, за да се износват равномерно.ама става по сложно за изпълнение(окабеляване, ключ за прехвърляне на захранването, зареждане)
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Кемпер / Каравана
chicken



Регистриран на: 13 Сеп 2016
Мнения: 2283
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет Дек 07, 2017 9:26 am    Заглавие: Отговорете с цитат

Гого написа:
12 волта на кола agm. Това зарядно е слабо само 3 ампера. Ако искаш нещо сериозно имам 10 ампера и 25 ампера на Виктрон.


Толкова. 3,8. Отидоха около 30 часа от 11,7 да го вдигне. Снощи на лягане към 3 го оставих на почти 13,9, сутринта беше приключило вече Smile 13,4 държи в момента.
Не е падал под 11,6, защото ползвам изхода на контролера, а той е строг, но справедлив Smile
Не става поотделно. Трябва ми нещо, което да пусне 1200 вата за минута и нещо Smile Кафеварката стои в шкафа, ама се научихме на хубаво... Smile
Сигурно ще потърся към 120 Ah, а този ще го продам. Ще сложа и още един панел 160 вата на Крейн, да станат към 14 ампера при читаво слънце и мисля, че всичко ще е прекрасно Smile
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Кемпер / Каравана
стоян70



Регистриран на: 13 Сеп 2016
Мнения: 279
Местожителство: Пловдив

МнениеПуснато на: Съб Дек 09, 2017 10:09 am    Заглавие: Отговорете с цитат

Аз пък съм с TIR аджииски - VARTA 240A - без солар съм. за 5 дена не съм успявал да го бутна всичко ми е на LED + вентилаторче в задната част на хладилника + 22инч TB . Зареждам го с 30А зарядно на паркинга, направил съм му и ключ да зарежда от алтернатора и няколко пъти за проба като паля генератора - 2КW четиритактов инвертор. По къмпингите ползвам ток заради климатика и така... Под 9 волта никога не е падал според волтметъра и над 2.5А консумация не съм засичал
Излишни ми се виждат панели , солари , инвертори при този капацитет ,
ама да не остана по-назад в надграждането , не знам какъв акъл ще ми дойде пролетта
hammer
Скоро гледах Пловдивските Крейн .
Някой има ли наблюдения за тях ?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Кемпер / Каравана
petkovic



Регистриран на: 30 Авг 2012
Мнения: 142
Местожителство: B.G. Асеновград

МнениеПуснато на: Съб Дек 09, 2017 12:13 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Аз от две години съм с два Пловдивски на Крейн по 160 вата , работят перфектно.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Кемпер / Каравана
chicken



Регистриран на: 13 Сеп 2016
Мнения: 2283
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон Дек 11, 2017 7:43 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Мисля, че започнах да намирам най разумното решение. Имам си прекрасен 75Аh тягов AGM акумулатор, който не си струва да продавам и 100 вата панел на Луксор. Вършат страхотна работа за нормалната 12 волтова консумация. Вече година не съм мислил тоците. Даденост са си Smile Сега, обаче, го тормозя леко неправомерно и без слънце увяхва. А искам и малко фризерче и кафемашина.,,
Та идеята е сегашната врътка да си остане. За 12 волтовите консуматори. За инвертора ще сложа 160 вата панел и стартерен акумулатор. Съвсем отделна система. Имам си и контролер в някое чекмедже. Така ще излезе най евтино и няма да тормозя тягов акумулатор със 100 ампера за кафемашината. Идеята ми е, че кафемашината загрява точно за 57 секунди. Би трябвало малък (и евтин съответно) стартерен да се справя с това. Другата му работа ще е да пуска от време на време 8-9 ампера за фризер, който обаче ще работи в облекчен режим, до минус 4-5 градуса и зарядно за лаптоп. Толкова през инвертора. А в най голямата жега солара пък ще дава 8-9 ампера...
На прав път ли съм? И колко голям ще трябва да е малкия стартерен? Smile
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Кемпер / Каравана
donpesho



Регистриран на: 29 Мар 2015
Мнения: 101
Местожителство: Пазарджик

МнениеПуснато на: Пон Дек 11, 2017 8:29 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Използван тягов акумолатор е ще издържи повече време от нов стартерен.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Кемпер / Каравана
ogromnii



Регистриран на: 22 Ное 2008
Мнения: 1350
Местожителство: софия

МнениеПуснато на: Пон Дек 11, 2017 9:23 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

donpesho написа:
Използван тягов акумолатор е ще издържи повече време от нов стартерен.


"какъв" и "какъв"? Моя опит с тягов Банер и два стартерни, втория Гигават е категорично в полза на стартовите. Може и аз да съм изтеглил късата клечка с лайнян Банер на цената на над 2 стартерни, ама надали.

Пиле, както и да го направиш ще стане, замисли се обаче какво точно ти е нужно от градския лукс сред природата? Истинските кубинци пият рома без лед....
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Кемпер / Каравана
chicken



Регистриран на: 13 Сеп 2016
Мнения: 2283
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон Дек 11, 2017 9:32 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Може и втория да се окаже тягов, ако намеря на прилична цена, но не съм сигурен, че ще понесе толкова добре големите тоци. И ще трябва да е много по голям за натоварванията, които мога да му причиня. Според скромните ми разсъждения. Един стартерен, с ток 5-600 ампера, няма да усети стоте ампера на кафемашината за една минута. Ако нещо му направи проблем, ще е фризерчето, което, обаче, никой не знае как ще се държи, като му се качи температурата, а си остане с конструкция като за минус двайсе
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Кемпер / Каравана
Покажи мнения от преди:   
Създайте нова тема   Напишете отговор    kemper-club forum Форуми -> Уреди и къмпинг оборудване Часовете са според зоната GMT + 2 Часа
Иди на страница Предишна  1, 2, 3 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20  Следваща
Страница 16 от 20

 
Идете на:  
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Translation by: Boby Dimitrov