kemper-club forum Форуми kemper-club forum
Място за комуникация и споделяне на идеи, мероприятия и мнения на хора запленени от страстта наречена кемпер. Да погледнем живота от хубавата му страна!
 
 Въпроси/ОтговориВъпроси/Отговори   ТърсенеТърсене   ПотребителиПотребители   Потребителски групиПотребителски групи   Регистрация 
 ПрофилПрофил   Влезте, за да видите съобщенията сиВлезте, за да видите съобщенията си   ВходВход 

ПЪРВО ПРОЧЕТИ ТОВА!

В този форум се комуникира на БЪЛГАРСКИ ЕЗИК, пише се на КИРИЛИЦА и моля НЕ СЕ ОТКЛОНЯВАЙТЕ от това правило!
Уважавайте другите, за да уважават и вас! Бъдете преди всичко ХОРА, не примати!
Акумулатори
Иди на страница Предишна  1, 2, 3 ... 17, 18, 19
 
Създайте нова тема   Напишете отговор    kemper-club forum Форуми -> Уреди и къмпинг оборудване
Предишната тема :: Следващата тема  
Автор Съобщение
Венци-Малкия



Регистриран на: 25 Юни 2013
Мнения: 173
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря Дек 27, 2017 1:55 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Съжалявам, не мога да редактирам горният пост.


Та, ако не ви се сменят често акумулаторите, видите ли волтажа да пада под 12.3 V, палете генератора, кемпера или както зареждате.

Това разбира се не е много точно, но със сигурност ще удължи живота на батериите ви с поне 1-2 сезона.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя
kaloyan
Клубен член с кемпер
Клубен член с кемпер


Регистриран на: 05 Окт 2008
Мнения: 1528
Местожителство: Европейския съюз :-)))

МнениеПуснато на: Сря Дек 27, 2017 2:12 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

А само от разреждането ли зависи живота на акумулатора ?

Двигателния акумулатор на кемпера ми е Банер - 100 Ан. Произведен е 11/2004 г. За момента работи !

Битовия акумулатор беше произведен през 2001 год. Той "умря" миналото лято - 2016, т.е. на 15 години.

Имах Yuasa 45Ан на един японски мотокар, който се използва само през лятото за 3-4 месеца. През останалото време нито съм го "припалвал", нито съм го дозареждал, нито съм го прибирал на топло... Япончето "умря" на 16 години...

На колата:
- предпоследния - Варта се спомина 25 дни след изтичане на тригодишната му гаранция. Smile,

- последния (Варта силвър дайнамик 100Ан) се "спомина" 5 месеца след изтичане на гаранцията...

Ако това не е програмирана смърт... здраве му кажи ! Smile
_________________
Memento mori...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Кемпер / Каравана
rozovslon



Регистриран на: 20 Яну 2014
Мнения: 1016

МнениеПуснато на: Сря Дек 27, 2017 2:33 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

kaloyan написа:
rozovslon написа:
Вероятно имаш предвид 2 бр. Х 12 V, а не по 6 V.

Имам предвид точно 2 бр. по 6 Волта вързани в паралел (на 12 Волта) Wink


Извинявай, че се опитах да помогна!
Но от мен да знаеш, че като свържеш 2 бр. 6 волтово батерии в паралел, че получиш нов източник с напрежение 6 волта, но с капацитет (C1+C2)/2 - на теория.

Ти обаче искаш две взаимно изключващи се физични ефекта.
1.Хем да имаш капацитет (C1+C2)/2, ако C1=C2 - капацитета да е Х2
2.Хем да имаш два източника с напрежение 6 волта и като ги свържеш някак си да получиш нов източник с напрежение 12 волта.

Трябва да си избереш едното от двете!!!

Затова след като разбрах, че основната идея е повишаване на капацитета на батерията и то при напрежение 12 волта, заключих, че щом говориш за паралелно свързване на батерии, то имаш предвид 12 волтови батерии.

После гледам си се поправил, че си имал предвид последователно свързване, а не паралелно.

В този случай напрежението ще достигне 12 волта, но капацитета ще се ограничи до капацитета на по-малката батерия.
На теория трябва да е средно аритметично, но моят богат опит показва, че не е точно така.

Още веднъж извинявай, че те обезпокоих!!!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Кемпер / Каравана
rozovslon



Регистриран на: 20 Яну 2014
Мнения: 1016

МнениеПуснато на: Сря Дек 27, 2017 3:10 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Извинявам се за грешката!
(C1+C2)/2 да се чете C1+C2
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Кемпер / Каравана
Daniel



Регистриран на: 29 Мар 2010
Мнения: 51
Местожителство: Плевен

МнениеПуснато на: Пет Дек 29, 2017 11:39 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Здравейте,
през идващия сезон за пръв път ще използвам солара на караваната, т.е. няма да се подвързвам с акумулатора на колата и да го подлагам на тормоз.
Та ще се купува каравански. Мислих си за Банер!?!, но от последните постове за тях в темата ме достраша. Сега съм в дилема дали да си купя 100ан стартерен или да е бюджетен тягов. Моля компетентните да погледнат и коментират тези ЕВТИНИ акумулатори. Изпращат се само във Великобритания, но това няма да е проблем. Обръщам внимание, че имат по над 3000 продажби, а няма лоши отзиви. Дали бит и е..н си не казват или пък не са толкова калпави акумулаторите?
https://www.ebay.co.uk/itm/Deep-Cycle-Leisure-Battery-12V-110AH-SB-LM110-Caravan-Motorhome-Marine-Boat-/191393651830
https://www.ebay.co.uk/itm/12V-130AH-130-AH-Leisure-Battery-DEEP-CYCLE-for-Motorhome-Caravan-Campervan/291764380692?hash=item43ee832414:g:8BAAAOSwErFZwSe7
https://www.ebay.co.uk/itm/12V-110AH-Numax-XV31MF-Ultra-Deep-Cycle-Leisure-Marine-Battery-3-years-Wrnty/190603406688?hash=item2c60d92d60:g:A54AAOSwHMJYCfE0
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Кемпер / Каравана
xfact



Регистриран на: 20 Яну 2014
Мнения: 150
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Съб Дек 30, 2017 8:53 am    Заглавие: Отговорете с цитат

Аз бих си взел. Ще ти излезе около 180-90 лева с доставката. При положение, че горе долу най-добрата цена за подобен в БГ е около 250 лева, чисто икономически има смисъл. Имаш и защита през Paypal.. Честно , няма какво да му мислиш. Аз, Май месец си взех Megalight на Монбат (мисля 100 ah беше). Около 270 лева дадох. Много съм доволен, а и съм фен на нашето производство, ноо все пак решението и парите са си твой Smile sun sun
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Кемпер / Каравана
Венци-Малкия



Регистриран на: 25 Юни 2013
Мнения: 173
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Съб Дек 30, 2017 9:03 am    Заглавие: Отговорете с цитат

С тази задача трябва да почнеш от по-начално ниво.

- Каква е средно дневната консумация ?
- Какви панели ще използваш ? Колко вата?
- Какъв е контролера ? Колко ток ще се произвежда ?
- Кабелите с подходящото сечение ли са ? В какво състояние са ? Клемите как са ?


Чак след като си отговориш на тези въпроси ще дойде времето за акумулатора.

Но ако мъчиш акумулатора с недозареждане, няма да изкара дълго.
Също ако го мъчиш и с презареждане също.

За съжаление това са доста комплексни системи. И за да не плюеш после колко скапани били акумлаторите и
за следващият сезон да купуваш отново, обърни повече внимание на цялата картинка.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя
rozovslon



Регистриран на: 20 Яну 2014
Мнения: 1016

МнениеПуснато на: Съб Дек 30, 2017 9:32 am    Заглавие: Отговорете с цитат

Това с презареждането ми се струва мъчна работа.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Кемпер / Каравана
Венци-Малкия



Регистриран на: 25 Юни 2013
Мнения: 173
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Съб Дек 30, 2017 10:05 am    Заглавие: Отговорете с цитат

Аа случва се..

Миналата година бях наел една лодка и се мотаехме около Тасос.



Цял ден на двигател, слънцето пече яко. По едно време чувам силно да пищи аларма някаква долу в каюткомпанията.

Някакво допотопно устройство пищи. Отварям капаците където са акумулаторите, там един 115 Ач горещ. Замерих 15.4V.
Моментално, хладилника на МАХ и по една кърпа върху соларите и след 2 мин алармата спря.
Тъпото устойство се оказа някаква супер куча-марка соларен контролер.
А самата инсталация навързана набързо в "Петък на заплата".

Оказа се, че след като цял ден сме били на двигател, акумулаторите са се заредили.
Не сме пускали никакви уреди, а соларите блъскат 15-16 Ампера.

Гръка от който взехме лодката, каза, че то така било нормално.
Много били скапани акумулаторите и затова все имал проблеми с тоците.
Опитах се да му обясня, че не е проблем батерията.. ама.. балканец Very Happy
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя
Daniel



Регистриран на: 29 Мар 2010
Мнения: 51
Местожителство: Плевен

МнениеПуснато на: Съб Дек 30, 2017 10:58 am    Заглавие: Отговорете с цитат

Благодаря Венци,
Досега за ден два съм ползвал акумулатора на колата /и не съм закъсвал/, а като ходих за по дълго взех със себе си 60 ан стартерен /почти нов/ от друга кола, който изкара 3,5 дни и както се черпехме спря звука на телевизора. Подвързах се към колата и на другия ден си тръгнахме. Нямах волтметър да измеря напрежението, но предполагам, че се активира някаква защита на телевизора CRONE 19.
Та си мисля, че средната ми консумация не надхвърля 15 - 20 ампера за денонощие, от които като се скрие слънцето от акумулатора ще се ползват 12-15.
Солара ми е 160w на крейн, от там са и кабелите, а контролера е SOLAR 30 - само съм го пробвал - работи, зарежда, но не знам дали презарежда.

Смятам, че с тази консумация ми е необходим Стотина ампера акумулатор, който обичайно да се разрежда до 75 - 80% от капацитета си, а когато се наложи да има и по сериозен запас от енергия.

Всъщност въпросът ми беше за качеството на учудващо евтините тягови акумулатори от ebay.co.uk
Даже се замислям дали да не взема два по 60ан вместо един 100ан
Цената няма да е много различна
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Кемпер / Каравана
rozovslon



Регистриран на: 20 Яну 2014
Мнения: 1016

МнениеПуснато на: Съб Дек 30, 2017 11:28 am    Заглавие: Отговорете с цитат

Когато е скапана батерията, евтините китайски контролери се объркват и зареждат до 20 волта.
Така, че Зорбас е бил прав.

Моят опит и след като поспорих с Митко70 показва, че Митко70 е бил прав. Минимумът е контролер Steca.

Евтинака от $6 USD в ebay, при повредена батерия зарежда до ~20 V, не за друго ами щото максималното напрежение на фотоволтаиния панел е ~21 V при мен.

Поздрави!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Кемпер / Каравана
Христо Александров



Регистриран на: 26 Мар 2013
Мнения: 176
Местожителство: BG София

МнениеПуснато на: Вто Мар 06, 2018 9:51 pm    Заглавие: Re: re Отговорете с цитат

kacho написа:
Тяговите акумулатори са адски прехвалени. Малко потребители отделят за Yuasa, Optima, Trojan, Exide които наистина задържат добрите показатели за по-дълго време. Според мен от ниския клас "тягови" няма никакъв смисъл - нито финансов, нито ресурсен. Мога да препоръчам две батерии, които ще надминат повечето тягови модели на пазара и могат да се купят и в България - Bosch L5 и Varta LFD. Някои наши сайтове ги водят дори тягови, но според производителят са Dual purpose батерии. Това, което отличава тези две серии е патентован производствен процес от Johnson Controls, който позволява изключително дълъг живот на батерията, в каквито и да е условия на ползване, както и запазване на голям капацитет за дълго време. Това, което ще Ви направи впечатление е по-големият размер на тези батерии, спрямо конкурентните със същия капацитет.
Не продавам акумулатори Smile и мнението ми не задължава никого Smile

Поздрави,
Камен

Trojan? На тях с спрях, бива ли ги?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя Кемпер / Каравана
kacho
Клубен член с кемпер
Клубен член с кемпер


Регистриран на: 05 Май 2010
Мнения: 338
Местожителство: BG, Sofia, Полигона

МнениеПуснато на: Сря Мар 07, 2018 9:23 am    Заглавие: re Отговорете с цитат

Разбира се! Обърни внимание обаче, че по сайтовете масово обявяват и 6 волтови такива, които веднага хващат окото с цената си Smile. 12 волтовите са си една шапка пари ...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Кемпер / Каравана
chicken



Регистриран на: 13 Сеп 2016
Мнения: 1911
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря Мар 07, 2018 9:26 am    Заглавие: Отговорете с цитат

Що, бе! Аз бих закачил два шестволтови ПОСЛЕДОВАТЕЛНО. Вместо масовото успоредно връзване. Дай ми пари и ми ги покажи тия шестволтовите Трояни Smile
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Кемпер / Каравана
Любомир Мечков



Регистриран на: 20 Яну 2014
Мнения: 1414

МнениеПуснато на: Сря Мар 07, 2018 9:55 am    Заглавие: Отговорете с цитат

chicken написа:
Що, бе! Аз бих закачил два шестволтови ПОСЛЕДОВАТЕЛНО. Вместо масовото успоредно връзване. Дай ми пари и ми ги покажи тия шестволтовите Трояни Smile
Пиуе, не се прай на умен, щото два последователно свързани 6v акумулатори могат да ти предизвикат такива киселини, че не е истина. Ядох го миналата седмица с един кастен. Това са два ужаса на едно място...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Покажи мнения от преди:   
Създайте нова тема   Напишете отговор    kemper-club forum Форуми -> Уреди и къмпинг оборудване Часовете са според зоната GMT + 2 Часа
Иди на страница Предишна  1, 2, 3 ... 17, 18, 19
Страница 19 от 19

 
Идете на:  
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Translation by: Boby Dimitrov