kemper-club forum Форуми kemper-club forum
Място за комуникация и споделяне на идеи, мероприятия и мнения на хора запленени от страстта наречена кемпер. Да погледнем живота от хубавата му страна!
 
 Въпроси/ОтговориВъпроси/Отговори   ТърсенеТърсене   ПотребителиПотребители   Потребителски групиПотребителски групи   Регистрация 
 ПрофилПрофил   Влезте, за да видите съобщенията сиВлезте, за да видите съобщенията си   ВходВход 

ПЪРВО ПРОЧЕТИ ТОВА!

В този форум се комуникира на БЪЛГАРСКИ ЕЗИК, пише се на КИРИЛИЦА и моля НЕ СЕ ОТКЛОНЯВАЙТЕ от това правило!
Уважавайте другите, за да уважават и вас! Бъдете преди всичко ХОРА, не примати!
Скитания из Калифорния
Иди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6
 
Създайте нова тема   Напишете отговор    kemper-club forum Форуми -> Пътеписи
Предишната тема :: Следващата тема  
Автор Съобщение
Венци-Малкия



Регистриран на: 25 Юни 2013
Мнения: 174
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто Мар 13, 2018 9:29 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Заради Крум (REGULATOR), понеже подкокороса капитаните, че съм бил каръка на борда.. бях обявен за най-големия карък.

Всяка авария с лодка, лошо време,дупка по пътя или топла бира - мен ме обвиняваха.

И най-лошото.. заплашван с този аварйно-спасителен уред, но без вазелина...:



И всичко заради КРУМ !!!! hammer
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя
Венци-Малкия



Регистриран на: 25 Юни 2013
Мнения: 174
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто Мар 13, 2018 9:49 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Клиента - Дядка пенсионер.. Живеещ на доста приятно място - Коронадо, квартал на Сан Диего.
За да стигнем до лодката, минахме от улицата, през хола му, кухнята, верандата и хоп на частният кей...












Ето го лодчето.
Много приятно.

Свита част от мнението:











Първа спирка за зареждане - Санта Барбара.
На пристанището кипи живот.

































Заредихме 160 галона нафтица..
И айде пак ..

Вечерта затрещя яко. На радара се вида бурята.






На сутринта леко и спокойно.

Разрових се из нещата на собственика. Не е много правилно, ама ми беше скучно.
Определено е ценител 






Времето нагоре приятно..



2-ра спирка за зареждане - Монтерей.
130 галона сипахме.









Късно вечерта след доста търсене си намерихме марината и слипа.
И вече спахме на тихо.









На прибиране се оказа ,че полета ни е отменен.
Та ми се размина Лас Вегас, имахме 3 часа престой там.
Взехме кола под наем и след 8 часа бяхме в Сан Диего.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя
REGULATOR



Регистриран на: 24 Фев 2009
Мнения: 1465

МнениеПуснато на: Вто Мар 13, 2018 9:51 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Нека аз да съм ти виновен,карък такъв!! hammer
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Кемпер / Каравана
Венци-Малкия



Регистриран на: 25 Юни 2013
Мнения: 174
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто Мар 13, 2018 9:59 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Синьото недоразумение

Първо за лодката.. 60 фута, 80 тона, дебело желязо. Правена в завод за кораби, не лодчици.. по идея на собственника.
Той от своя страна е откраднал идеи от къде ли не.. и разбира се лодката беше пълна с тотални конструктивни недоразумения.
Хвърляни са пари за глупости, същевременно важни неща са отсвирвани..
1 двигател (това е равно на много лоша маневреност) и тръстер като от ветроходна лодчица(това дето бута носа на лодката в ляво и дясно).
И център на тежестта почти при надписа Scout. Благодарение на което при никаква вълна или завой , лодката се накланя с 30 градуса и седи по 5-6 секунди преди да тръгне да се връща.
Ситуацията стана още по зле, като изгорихме голяма част от горивото в резервоарите.



Лодката отдавна трябваше да бъде закарана в Портланд, но заради поредната глупост на конструктора, рибка се намърдала в охладителя на двигателя
и мотора прегрял.

Сметката в корабостроителницата беше над $20 000.

Бърза разходка вътре.
Мостика.
Споменах ли, че сина на собственика бил програмист.. и много разбирал компютрите.. та за главна навигация и инструменти се ползват нормални компютри
с уйндоус XP.
Долу в ляво в шкафа бяха скрити оборотомера, температура на двигателя и т.н. други важни инструменти. Вратичката я откачих мигновено.



Кухненският бокс.






Главната спалня, на гърба на кухнята

Свита част от мнението:


Долу е единственият работещ кенеф и с още две каюти.















Отвън е малката лодка с кран за спускане.






Пуснаха я, направихме една кратка разходка и я оставихме в марината.
Няколко дни след това потеглихме.






След като я пуснаха на вода и я оставихме в марината, Ник ги надушва кретениите и оставихме цялото оборудване да работи.
Един вид.. симулираме плаване и работа 24 часа.

Разбира се.. нещата започнаха да се проличават.
Компютъра който чете и показва всички данни - температури, нива на налягания на двг, трансмисия, резервоари и още един милион неща..
беше умрял. Перката на процесора спряла и той угаснал.

Отворих го с надеждата все пак термо-защитата да е угасила всичко и само да трябва смяна на вентилатора.



Компютъра някакъв Делл офисен на 12 години.
Перката разбира се специфична и никъде не продават такава. Отидохме до един огромен магазин за електроника - Fry's, но щом те нямаха подобна, значи
никой няма.
Купих подходящ заместител, но буксите не съвпадат. Клещите, малко майни, тиксо.. и перката беше сменена.. но дъното беше заминало.

Та накратко.. система за 10 - 15 хиляди долара за мониторинг на лодката не работеше заради вентилаторче от $8.




След доста игра, направихме 2-рият компютър да показва най-важното.. охлажда ли се двигателя и трансмисията.

Заредихме ядене и газ.



Събота следобед. В залива беше като манифестация. Караха се от дъски за гребане до спортни скутери.
И ние с "москвича" в средата 












Реших да пробвам късмета с туните (резултат 0).

Малкото е 15 см , а голямата 20.



Времето беше разкошно. Почти без вятър и почти никакви вълни.

Първа спирка - Санта Круз. Пуснахме котва и се наспахме нощес.
Времето на север от Сан Франциско беше силно, но го даваха да падне след 10 часа, така че го използвахме да починем.















На сутринта на свежи глави, потеглихме.

Тези снимки ги пратих на жена му на Ник. Познайте кой ще мие прозорците вкъщи в неделя ? 






Пред Сан Франциско си имаше трафик.



На следващата сутрин се откри едно разкошно време.






По едно време на радиостанцията, бреговата охрана съобщи за лодка свършила горивото.
Беше ни по път така, че отидохме да видим.
Ние носим 8 тона дизел.. ама няма в какво да им дадем.. и те нямат.
Изчакахме задни да дойде бреговата охрана и да ги изтегли към най-близкото пристанище.












Вече бяхме в района на Орегон и там вали доста. И мъгли доста.



Падна доста гъста мъгла..



Цяла нощ бяхме на "плейстейшъна".. Дебнеш на радара ако се появи нещо и го заобикаляш от далеч.



На сутринта не е като да се изчисти.



След може би ден !?! нямам представа, губят ми се бройките, се появи и делтата на река Колорадо.
По нея имаше да изминем около 100 мили до град Портланд.



Тук съм снимал поредната глупост. Компаса е заврян долу в един шкаф и една камера го снима и се вижда на екран.






По реката беше много интересно.
Красиви къщи на брега на реката. Зеленина много.






Пуснахме котва малко преди марината, че да може да маневрираме по светло.



Лебедката е сериозна.






На едно никакво място.. преброих над 60 рибарски лодки и прииждаха още с мръсна газ.
Явно там се е появила сьомгата.



























Един от мостовете.
Много обичам такива големи съоръжения.





















Това цялото се върти когато ще минава влака.






Има нужда малко от ремонти.















Започнаха да се показват и някакви лъскави хотелски комплекси.









И гаражи за лодки.






Влязохме в марината на косъм..
Сонара показваше 2 фута (60см) под кила.






Ник си е шофер, набута говедото в слип-а.
Добре, че беше двоен и го нямаше комшията.









Събрахме багажа, боклука и айде.

Комплекса към марината също беше хубав.


















На летището в Сан Франциско, тази.. да не казвам какво мисля за нея...
Си беше зарязала 1-месечното бебе на средата на пътеката.
4 гейта слизат и минават от там.
Както разбрах от коментарите в фейсбук на тази снимка.. явно само на мен ми се струва малоумно.





В заключение искам да кажа , че това беше още едно безпроблемно и леко плаване.
Бих предположил, че липсата на Асен е допринесла.

С което автоматично става ясно, че бях неправомерно и брутално обвиняван за КАРЪК !
Ако не бях бял, хетеросексуален християнин, щях да го съдя, но уви... съм и нямам шанс 
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя
Венци-Малкия



Регистриран на: 25 Юни 2013
Мнения: 174
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Вто Мар 13, 2018 10:29 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Който копира - бърка..

Реката е Колумбия, а не Колорадо.

Интересното при такива огромни реки вливащи се в океани и морета, е че се получава така нареченят Бар.

Течението на реката влива водата в океана, а той от своя страна "бута" в обратната посока. ИЗКЛЮЧИТЕЛНО опасно място. При лошо време (60% от времето) се образуват огромни чупещи се вълни и силни водовъртежи. В такива места
танкерите се чупят на 2 и потъват.




Най-лошото в този район е , че няма къде да се скриеш. Най-близкото пристанище е на 300 мили. И не е сигурно дали може да се скриеш.

Свърши ли ти горивото или лодката се прецака сте си загинали.


Малко снимки от Бар-а на р. Колумбия:



Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя
Венци-Малкия



Регистриран на: 25 Юни 2013
Мнения: 174
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Нед Мар 18, 2018 10:45 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Нещо ми се губи един пътепис..
Та да го намятам.

Малко след екшъна в Мексико, трябваше да закараме една малка,но много приятна лодка.

От Лонг Бийч до Сан Франциско.
















Свита част от мнението:











Цялото пътуване беше, тихо, спокойно и приятно.









Имаше лека емоционална нотка от моя страна.
Преди почти 6 години за пръв път се качих на лодка и то точно Сан Франциско и с тия двамата.

Януари 2012:


Януари 2012:


Дори не бях и мечтал, че отново ще видя Голдън гейт, еле пък и отново от лодка.

Страшно съм Ви благодарен,че ме запалихте по мореплаването. 

Стига толко романтика.









Марината беше малко по нагоре по делтата.

Страхотно градче или поне района на марината.





















Лодката. Никакви проблеми, въпреки че Асен я кара 
























На тръгване видях тази класика.







Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя
Венци-Малкия



Регистриран на: 25 Юни 2013
Мнения: 174
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон Мар 19, 2018 10:12 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Последната която прекарахме с Ник беше лъскачка. Скутер с 2х700 коня и "любимите" Волво IPS и джойстиче..
Отварящ се покрив и музика като за дискотека.

Развива 35 възела и харчи два пъти повече галони на час.
Но пък брокера каза.. Карайте я яко.
Маршрута - Лонг Бийч (или някъде там беше) отново до Портланд по реката.
Имаме 4 дни да се скрием преди да стане мазало. Прогнозата даваше ужасителни ветрове и 10 метра вълна.

Отидохме рано рано сутринта да отървем старият собственик от тая стара барака(2016г модел, продадена за $2.5 милиона..), че му идвала новата и по-голяма лодка.









Потеглихме..



Махалата..
Подозирам, че горките хора много страдат от ревматични заболявания с тая влага.. горките.. да ги оплаче човек.

Свита част от мнението:











Този сигурно много му се смеят с тая малка лодка.. жал ми стана за човечеца..









Времето беше хубаво и туристическите забавления работеха с пълна пара.



Първо зареждане - Санта Барбара.
Влизаме в пристанището, а там .. събор.
Скари пушат, музика дъни, народ обикаля.
Ежегоден фестивал на морската храна.

Обаче.. Капитана лош човек..
Отиде да разгледа, а мен остави да зареждам таз ламя.

След около час бяхме заредили първите 400 галона за деня.












Започнаха да се нижат дните и нощите.
Където можеше да караме с над 20 възела карахме..
Трябва да избягаме от лошото време.
Много щур преход..
Зареждахме сутрин като отворят дока с горивото и вечер преди да затворят.
Така се изчисляваше разхода и скоростта.

С 20 възела харчехме 40 галона на час.
А носим само 400 галона.



Спирка за зареждане в един залив. Не му помня името.












Следващо зареждане..












Тук е момента да кажа, че клатеше зверски. Освен нормалното клатене, се усещаше супер неприятно и скоростта.
Тряска от вълна на вълна.. Подмята те вътре като на влакче на ужасите, а дизайнера се беше постарал да направи колкото се може повече остри и
опасни ръбове из лодката.

Изведнъж вратите се разтвориха. Рязко спиране..
И .. някой "гений" решил да върже тези врата с тънко кабелче, да се отварят красиво едновременно. Но не се е сетил да сложи по един стопер.

Ник извади вълшебното тиксо. Нещо като Дъктейп, но много по здраво и не оставя никакви следи.



Когато събереш сили за хапване и успееш все пак да си стоплиш вода без да разлееш всичко, се застава в поза "патица" и
ядеш набързо и полу-легнал на плота.

Поредният дизайнерски гений е решил, че на бърза лодка за в морето не и трябват дръжки.



За 3 дни взехме около 900 мили.
До тук бяхме без никакви проблеми, след 12 часа идва ужаса, но ние успяхме!
Стигнахме до реката и влязохме успешно вътре. И се вързахме на един док.

Проблема с тази част на бреговата ивица е липсата на скришно място в близките 250 мили.
Хване ли те време няма къде да се скриеш. Свърши ли горивото си до там.
Реката (Колумбия) е голяма и плавателна и където се влива в океана прави силно течение, а когато и океана се разбушува и бута водата към реката
образува огромни и чупещи се вълни. Адски много кораби и лодки са потънали тук.
Не случайно е известно като "Гробището на Северният пацифик".

Време беше да отворим алкохола който намерих в хладилника, завещан от предният собственик.
Разбира се чаши няма.. но си направихме.
Само вестник нямаше да си постелем.



За последните 3 дни бяхме спали по 2-3 часа на денонощие, затова пихме по едно малко и припаднахме за 10 часа сън.

На сутринта Ник отиде да провери маслото на двигателите. Вижда се как лягаш върху турбото за да достигнеш пръчката за маслото.
Поредния "инж" не се е сетил за тоз проблем.



Тука нещо за майките им разправяше ама не го чух добре..






Навън вече беше започнало да вали и да духа на пориви до 40 възела..
За пореден път се прекръстих, че все пак се се скрили.



Аха да тръгнем и...
Левият двигател отказа да запали. Грешка, аларма и да се свържем с волво дилъра.
Добре, че това не го направи в открито море.
С рестарт на компютрите тръгна. Този път пък дълбокомера не работеше, а само той ни трябваше в реката и каналите и.






Спряхме малко по-надолу да заредим ПАК.
И след като отново рестартирахме всичко, дълбокомера се появи.



По реката е много красиво. Ако и беше хубаво времето щеше да е перфектно.









Това ако се заблееш и го нацелиш.. не ми се мисли.



Както си зяпам по пристаните за кораби и този надпис много ме озадачи..
Какво са искали да напишат на английски..

Но изведнъж все пак навързах, че буквите са "наши"..



След няколко часа пристигнахме до марината.
Стана ясно, че ще вкарваме лодката в гараж.





















Посрещна ни човека който ще се грижи за лодката (баровеца го няма естествено).
Много приятен чичка, каза че бил на 68 години и с жена си се грижат за няколко лодки из тия гаражи.

Разглежда лодката, аз му показвам отварящият се покрив,яката музиката, меките шезлонги на носа за каките и белите кожени диванчета,
а той ме гледа втрещен и вика :
- Ама той собственика е по-възрастен от мен!
Shocked

Дошъл преди 2 седмици в Орегон. Купил си голяма къща наблизо, този гараж и яхтата...
Със шут е влязъл в Яхт Клуба.

Както и да е. Интересното на тези гаражи е че някои от тях ги преустройват с жилищни части над лодките.

Разказаха ни за един от гаражите - яхтата70 фута, отгоре направили 4 стаи с тоалетни и хола с прозрачен под да си гледаш лодката отдолу.
Готино.









Интересно място.

Обаче това плаване ще го запомня със свръх неприятното блъскане и клатене.

За мен за сега това беше последното плаване с тези двама ненормалници.
След време, надявам се отново да мога да допълвам тази тема.
Още веднъж, БЛАГОДАРЯ Ви пичове.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя
Венци-Малкия



Регистриран на: 25 Юни 2013
Мнения: 174
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон Мар 19, 2018 10:17 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Ами .. това беше.. приключенията ми в Калифорния за сега приключиха.
Скоро не се очертава отново път натам, но знае ли човек hammer

Благодаря, че изтърпяхте и тези милиони снимки Smile
Надявам се да Ви е било интересно.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя
loveforever
Администратор
Администратор


Регистриран на: 29 Сеп 2007
Мнения: 6744
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон Мар 19, 2018 11:00 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

За мен всички тези морски пътешествия бяха изключително интересни и вълнуващи. Благодаря от сърце за споделените емоции, за красивите гледки и за удоволствието от виртуалното пътешестване с вас. Пожелавам ви в бъдеще отново да ви се отвори възможност за подобни пътувания, за още много морски плавания и прекрасни изживявания на вода.
flowers ship Capitan thumb up
_________________
Магия в лилаво
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя Кемпер / Каравана
s_s1



Регистриран на: 03 Май 2016
Мнения: 114
Местожителство: с. Стража до Търговище

МнениеПуснато на: Вто Юли 31, 2018 11:40 am    Заглавие: Отговорете с цитат

Чел съм го някога този пътепис, но и сега с голямо удоволствие го препрочетох бавно, на малки порции.
Благодаря!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Венци-Малкия



Регистриран на: 25 Юни 2013
Мнения: 174
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря Авг 01, 2018 6:21 am    Заглавие: Отговорете с цитат

Чудех се защо ме "стяга шапката" последните дни и нещо място немога да си намеря..
А то точно преди 1 година теглих една май*а на всичко и заминах за Щатите...
Как лети времето не е истина hammer
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя
Покажи мнения от преди:   
Създайте нова тема   Напишете отговор    kemper-club forum Форуми -> Пътеписи Часовете са според зоната GMT + 2 Часа
Иди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5, 6
Страница 6 от 6

 
Идете на:  
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Translation by: Boby Dimitrov