kemper-club forum Форуми kemper-club forum
Място за комуникация и споделяне на идеи, мероприятия и мнения на хора запленени от страстта наречена кемпер. Да погледнем живота от хубавата му страна!
 
 Въпроси/ОтговориВъпроси/Отговори   ТърсенеТърсене   ПотребителиПотребители   Потребителски групиПотребителски групи   Регистрация 
 ПрофилПрофил   Влезте, за да видите съобщенията сиВлезте, за да видите съобщенията си   ВходВход 

ПЪРВО ПРОЧЕТИ ТОВА!

В този форум се комуникира на БЪЛГАРСКИ ЕЗИК, пише се на КИРИЛИЦА и моля НЕ СЕ ОТКЛОНЯВАЙТЕ от това правило!
Уважавайте другите, за да уважават и вас! Бъдете преди всичко ХОРА, не примати!
Предпазни колани
Иди на страница Предишна  1, 2
 
Създайте нова тема   Напишете отговор    kemper-club forum Форуми -> Особености и документи на кемпери и каравани
Предишната тема :: Следващата тема  
Автор Съобщение
loveforever
Администратор
Администратор


Регистриран на: 29 Сеп 2007
Мнения: 6640
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря Май 16, 2018 8:48 am    Заглавие: Отговорете с цитат

Преди години един форумец с доста стар кемпер ( ако не бъркам 1982г) от съображения за сигурност искаше да си сложи колани в кемпера, каквито фабрично не са поставени. Тогава беше си купил колани и се чудеше как точно да ги захване, защото изобщо нямаше подходящи места. Та във връзка с това беше питал и в Технотест и от там отговорили, че няма право да поставя допълнително колани, ако фабрично не е предвидена такава възможност, защото конструкцията не го позволявала. Такива стари МПС-та се ползвали без колани на доизживяване Shocked . Това беше някъде преди 7-8 години и вероятно нещата вече стоят другояче. Описаното се отнасяше само за БГ.
За чужбина, особено в някои държави доколкото знам коланите са задължителни без изключващи условия. Няма ли колани, няма право да се возят пътници ( примерно в ретро автомобилите).
_________________
Магия в лилаво
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя Кемпер / Каравана
chicken



Регистриран на: 13 Сеп 2016
Мнения: 2063
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Сря Май 16, 2018 9:38 am    Заглавие: Отговорете с цитат

Въобще не бих ги и питал технотест. Стига да си имам по талон броя места. Монтирам, пък все ще да е по-добре, ако не дай Боже нещо стане, човека да се задържи, изкъртвайки нещо от кемпера, отколкото без хич. Особено, ако зад сепарето е гардероб поле за работа има много. като се има предвид, че в много случаи коланите фабрично са закрепени само на седалките, колко ли пък да е трудно да се измисли нещо, достатъчно кораво...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Кемпер / Каравана
mulenceto



Регистриран на: 22 Май 2012
Мнения: 2545
Местожителство: Все села, беше в София, сега в Пловдив, ама е от столицата Варна :)

МнениеПуснато на: Сря Май 16, 2018 10:08 am    Заглавие: Отговорете с цитат

В Наредбата (коя ли беше) се споменават колани само за седящи места по- и обратно на посоката на движение.
За странично седящ човек, колана е безполезен или опасен.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя Кемпер / Каравана
ogromnii



Регистриран на: 22 Ное 2008
Мнения: 1309
Местожителство: софия

МнениеПуснато на: Сря Май 16, 2018 10:29 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

mulenceto написа:
В Наредбата (коя ли беше) се споменават колани само за седящи места по- и обратно на посоката на движение.
За странично седящ човек, колана е безполезен или опасен.


Това е старо. Актуалното е колан за всяко място, накъдето и да гледа, от няколко години (примерно 8?)

Ако колана е хванат към шперплатовата конструкция е спорно доколко ще е полезен. Ако е хванат към шасито посредством съответната конструкция пак бих спорил доколко е полезен и както обикновенно разчитам на "немците" че са са си провели краш тестовете и са го намерили по-скоро полезен. Накратко пожелавам на всички ползватели на МПС за битови нужди (в смисъл - изключвам мечковците и по-нестандартната употреба) никога да не разбират за чий са им коланите. С други думи спорна и безаварийна... ваканция и ежедневие. Не ги мислете милиционерите, блага дума железни врати отваря. По последни сметки имам около 180 000 навъртяни с кемпър което са по най-груба сметка 18000 евра нафта. Една глоба няма да обърне каруцата, дори да е без нарушение, особенно като знам колко ненаказани нарушения съм направил. Важното е да сме живи и здрави Very Happy
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Кемпер / Каравана
rozovslon



Регистриран на: 20 Яну 2014
Мнения: 1082

МнениеПуснато на: Чет Май 17, 2018 7:43 am    Заглавие: Отговорете с цитат

+1 за коланите!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Кемпер / Каравана
kacho
Клубен член с кемпер
Клубен член с кемпер


Регистриран на: 05 Май 2010
Мнения: 340
Местожителство: BG, Sofia, Полигона

МнениеПуснато на: Чет Май 17, 2018 9:56 am    Заглавие: re Отговорете с цитат

Към Турист:
Колко души е семейството ти? Ако сте двама - не го мисли. Ако сте повече, задължително преработи едната или двете най-близки седалки зад шофьора - разгледай фабрични "магарета" за колани и изработи подобно в корпусите под седалките, монтирай си тритоякови колани. Ако седалките нямат, задължително монтирай задглавници.
Това решение няма да е узаконено, няма да е хомологенизирано, но със сигурност ще повиши пасивната сигурност на пътниците в тези седалки.
Общо правило за пасивната безопасност е да се сяда напред, в поока на движението, коланът да е триточков и регулиран по височина (за дете или цял стол или подложна седалка), вътрешните седалки са по-безопасни от тези до стена / прозорец. Съобрази наличието на тежки предмети отпред / отгоре (климатик) / странично (шкафове). Позициите зад и максимално близо до шофьора са по-безопасни от тези зад дясно стоящия пасажер/и. Задницата е най-опасното място в един кемпер, докато кабината (Алковен / полуинтеграл) е най-безопасна.
Разбира се - катастрофи всякакви и няма как да се предпазиш от всичко, но всяка защита е по-добра от липсата на такава.


ПС. Ако си в София, може да се видим да разгледаш моите магарета и колани в кемпера - за идея, чертеж.

Поздрави!
Камен
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Кемпер / Каравана
loveforever
Администратор
Администратор


Регистриран на: 29 Сеп 2007
Мнения: 6640
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Чет Май 17, 2018 12:25 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Ето за бързо онагледяване как изглеждаше част от металната конструкция за която бяха захванати коланите на диванчето зад шофьора в нашия кемпер - широка греда отгоре (на първата снимка) и дебелата тръбна конструкция заварена за нея и подпираща на пода (видима на втората снимка).





Това бяха два колана захващащи само през кръста, а конструкцията беше захваната през пода за шасито. Махнах я защото ми пречеше в шкафа и защото преценихме, че там пътници няма да возим. На задното диванче коланите са триточкови. Сега макар и по талон да сме 5+1 на практика имаме само 4 колана и возим до 4 човека.
_________________
Магия в лилаво
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя Кемпер / Каравана
TypucT



Регистриран на: 03 Май 2016
Мнения: 42

МнениеПуснато на: Чет Май 17, 2018 3:25 pm    Заглавие: Re: re Отговорете с цитат

kacho написа:
Към Турист:
...Ако сте повече, задължително преработи едната или двете най-близки седалки зад шофьора - разгледай фабрични "магарета" за колани и изработи подобно в корпусите под седалките, монтирай си тритоякови колани.
...
ПС. Ако си в София, може да се видим да разгледаш моите магарета и колани в кемпера - за идея, чертеж.

Поздрави!
Камен


Мерси за предложението. Още не съм решил дали да монтирам допълнителни колани и дали да возя повече хора. Двама сме за сега, та не е на зор.
Замислял съм се за двуточкови, тип колан за автобус.

Мисля, че има мегдан за втория ред седалки.

Снимка
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Кемпер / Каравана
Покажи мнения от преди:   
Създайте нова тема   Напишете отговор    kemper-club forum Форуми -> Особености и документи на кемпери и каравани Часовете са според зоната GMT + 2 Часа
Иди на страница Предишна  1, 2
Страница 2 от 2

 
Идете на:  
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Translation by: Boby Dimitrov