 |
kemper-club forum
Място за комуникация и споделяне на идеи, мероприятия и мнения на хора запленени от страстта наречена кемпер. Да погледнем живота от хубавата му страна!
|
ПЪРВО ПРОЧЕТИ ТОВА!
В този форум се комуникира на БЪЛГАРСКИ ЕЗИК, пише се на КИРИЛИЦА и моля НЕ СЕ ОТКЛОНЯВАЙТЕ от това правило! |
Уважавайте другите, за да уважават и вас! Бъдете преди всичко ХОРА, не примати! |
Предишната тема :: Следващата тема |
Автор |
Съобщение |
Tanita
Регистриран на: 29 Дек 2021 Мнения: 4
|
Пуснато на: Чет Мар 24, 2022 10:32 am Заглавие: Конкретни питания за каравана |
|
|
Здравейте,
Благодаря за приема!
Ние сме семейство с порастнало дете и обмисляме закупуване на каравана.
Направих доста сериозен ресърч, но имам някои въпроси на които все още не мога да намеря отговор - надявам се да намеря помощ тук.
Първо ще споделя как възнамеряваме да я ползваме и след това въпросите. Благодаря ви предварително!
Ползване:
Трябва да е подходяща за пътуване, т.н. touring каравана, компактна и лесна за теглене.
Идеята ни е да пътуваме само до организирани къмпинзи с ток и вода(без офф роуд), където да я разпъваме за почивки от около 7-10 дни, а с колата да обикаляме прилежащи плажове, забележителности и т.н.
Основно ще се ползва от 2 души, но т.к. е възможно и детето понякога да идва с нас - търсим да има 3 места за спане под формата на двойно легло и малък кът за сядане, който да става на 1 легло. Искаме да има и тоалетна. Искаме да вземем и awning, в който ще си прекарваме основно времето, и искаме да може да й се монтира климатик (да има подходящ люк)
Из нета гледах много и различни варианти, и горе долу останаха следните въпроси:
- Всички каравани на пазара ли имат собствени спирачки, или това е екстра, за която се плаща? Въпроса произтича от това, че колите винаги имат спецификации за позволено тегло на теглене на ремарке без и със спирачки. Приемаме ли, че караваните са със спирачки, и гледаме голямото тегло?
- Някои каравани предлагат система за подобряване на стабилността по време на движение. На какъв принцип работят, важно ли е да има такава и помага ли?
- По отношение на стабилността и спокойното теглене, кое е основното, което трябва да се гледа - примерно височина, ширина, тегло, форма, или специфики на шасито? Горе долу каква комбинация от горните се приема за лесна за теглене?
- По отношение на размера. От караваните, които гледах до сега най-много ми допадат тези с чист размер на караваната около 4м дължина на 2,10 ширина. Има и доста сладурски по-малки варианти, но при тях трябва да се жертва или тоалетната, или третото спално място. Тези от 4 метра чиста дължина, стават около 5м обща дължина с теглича. Това излиза ли от параметрите за touring каравана, и става ли вече по-сложно, тежко и опасно за теглене?
- По отношение на теглото - прочетох за правилото за не повече от 80% от теглото на колата - това правило само за каравани със спирачки ли се прилага? Ние ще търсим съотношение с по-малък процент, т.е. по-лека и компактна каравана на по-стабилна и тежка кола - това достатъчно ли е да осигури лесно и безопасно теглене (без риск караваната да се люшка и да дестабилизира колата).
Също така ми се иска някакви килограми разлика между нетното и максималното разрешено тегло за натоварване, за да може някои неща да пътуват в самата каравана. Какви кг горе долу са необходими, за да може караваната да си носи оунинга, столове маси, кухненската посуда, завивки и евентуално сгъваемите кухненски шкафчета.
- Сайтове за купуване. Освен mobile.de къде другаде се качват обяви от други държави. Искаме да е сравнително нова
- Турски каравани - Гледах доста клипчета от изложения за турски каравани на доста по-добри цени от известните марки. Изглеждат сякаш са правени от готови шасита и празни каравани, и после оборудвани по-бюджетно, но някои от тях изглежда си правят и самата каравана. Има ли във форума мнения за тях? Добра опция ли са?
- Английски каравани - Има ли смисъл изобщо да се гледат? Има ли дилъри, които внасят от тях и продават в Европа употребявани, и ако не - може ли човек да си внесе от там, или е лишено от смисъл?
- В България - има ли дилър или място от където може да се наеме за пробно пътуване, или да предлагат обучение за дърпане и маневриране с каравана? |
|
Върнете се в началото |
|
 |
loveforever Администратор


Регистриран на: 29 Сеп 2007 Мнения: 10207 Местожителство: София
|
Пуснато на: Чет Мар 24, 2022 1:03 pm Заглавие: |
|
|
Привет и добре дошли!
Не мога да отговоря на всички въпроси, но ще започна с някои от тях.
- Караваната е добре като тегло да е наполовина на теглещото МПС. Колкото по-тежка е караваната толкова по-малка е стабилността на пътя.
- Всички каравани са със собствена спирачна система. Ремаркетата, които нямат са много прости и леки. Тази опция изобщо не я гледате.
- За самата каравана е хубаво ако теглича е от по-съвременния вариант - антивибрационнен.
- За теглото - гледа се максимално допустимото, като при товарене на багаж то не трябва да се превишава. Нетното тегло е това на самата каравана празна. _________________ Магия в лилаво |
|
Върнете се в началото |
|
 |
kvp155

Регистриран на: 21 Юли 2015 Мнения: 1614 Местожителство: София
|
Пуснато на: Пет Мар 25, 2022 5:58 pm Заглавие: |
|
|
Имам доста опит с караваните и мислех, че ще е полезно мнението ми, но от многото чуждици не можах да разбера въпросите. Толкова ли ни е беден българският език не знам. Може би е по-добре да се пита в някой чуждоезичен сайт.  |
|
Върнете се в началото |
|
 |
xfact

Регистриран на: 20 Яну 2014 Мнения: 310 Местожителство: София
|
Пуснато на: Съб Мар 26, 2022 6:37 am Заглавие: |
|
|
Ето и моята помощ.
Относно тъсенето, има и други варианти.
https://www.2dehands.be/l/caravans-en-kamperen/
https://www.gumtree.com/campervans-motorhomes
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/
Имаше и един скандинавски, но не мога да се сетя сега.
Относно чуждиците не се притеснявайте. Колегата може би е имал предвид, че
Примерно вместо awning е трябвало да използвате звучната Българска дума Форцелт
Успех с начинанието. Накрая един малък “хинт” ( и аз се кефя на чуждиците).
Помислете за малък кемпър тип бус. Във вашата конфигурация ще е мнооого по-функционален от кит закачен за колата. |
|
Върнете се в началото |
|
 |
Tanita
Регистриран на: 29 Дек 2021 Мнения: 4
|
Пуснато на: Съб Мар 26, 2022 10:02 am Заглавие: |
|
|
Ох, ами много се старах за чуждиците, може би само ресърч мога да сменя с търсене, но другите думи съм ги ползвала, защото не знам българския им аналог
Между другото на български няма много информация в нета, основно съм се образовала от клипчета, а за тях ползвам само английски. Може би ако знаех немски щях и за Форцелта да знам
Как се наричат на български тези малки, леки и подходящи за повече теглене каравани, които ги означават като touring? Туристически ?
Всъщност това, което ми е най-трудно да преценя ей така само от гледане е кой размер е горе долу максималния за лесно теглене, и детайлите около шасито, които са важни за стабилността, освен антивибрационния теглич.
С кемпер сме летували миналата година с нает, и се наложи да наемем и кола, защото всеки ден бяхме на различен плаж. Та малкия бус кемпер не си представям как всеки ден след плаж ще го разпъваме.
Били сме и на къмпинг с палатка, и изпуквахме от жега, и затова този вариант ни се вижда оптимален.
На къмпинга се срещнахме с пенсионери германци с малка кола тип Опел Корса, и малка Eriba touring 310, които бяха дошли с нея от Германия до Кефалония и после щяха да продължават. Та нещо като тях го виждаме, само че еднааа идея по-голямо, колкото за още един човек място в караваната и по-стабилна кола.
Благодаря за линковете, ще се радвам да получа още съвети 😊 |
|
Върнете се в началото |
|
 |
miteo
Регистриран на: 06 Апр 2014 Мнения: 76 Местожителство: Пловдив
|
Пуснато на: Нед Мар 27, 2022 1:02 pm Заглавие: |
|
|
Здравейте
Ето линк за едно топ предложение , което отговаря изцяло на нуждите ви според мен:
https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=91647942437814055&slink=nsugo9
Иначе да, по отношение на мобилността караваната има определни предимства.
Относно теглото - в талона на колата ви има данни за това колко тежко ремърке може да тегли със спирачки, процентните съотношения ги оставете.
Каравани със система за стабилност има, но от най- новите и по-рядко, тъй като това е допълнителна екстра и не всеки си я поръчва. Също така стабилността на караваната при дърпане зависи от още редица фактори - налягане на гумите, разпределение на товара в нея, скорост на дърпане, наличие на вятър, тегло и сила на теглещия автомобил, опит на водача и др. Иначе с подходящ влекач всичко се тегли лесно.
Всички каравани над 750кг нетно тегло имат собствена инерционна спирачка, въпроса е да се провери изправността и и да се обслужи, ако е необходимо.
Турските каравани ги оставете - сделани с теслата и боядисани с метлата - далече са от истински каравани.
Цената на климатиците за каравани започва от 3000 лв, така че си го предвидете като разход.
Надявам се съм бил полезен. |
|
Върнете се в началото |
|
 |
kvp155

Регистриран на: 21 Юли 2015 Мнения: 1614 Местожителство: София
|
Пуснато на: Пон Мар 28, 2022 12:20 pm Заглавие: |
|
|
Колегата miteo е отговорил много изчерпателно и много ясно, и почти няма какво да се добави. Караваната от линка пък наистина изглежда в перфектно състояние и напълно оборудвана, а от това което сте описали покрива всичко.
Вашите изисквания за ползване на каравана не са много чести и съответно предложенията на българските търговци са рядкост за това което търсите. Ако пък търсите нещо още по-ново с описаните параметри, вероятността да го намерите в България става почти нулева. Най-развит вторичен пазар за целта определено е Германия и ще трябва да се насочите натам, но изпадат предложения и в Холандия, Белгия и Швейцария. Цяла идилия е обаче да отидете на място, да харесате, да платите, да подготвите документи за пътуване и да се върнете с мечтаната покупка. Често предложенията по снимки и описание се разминават с действителността и вероятността човек да остане разочарован е много голяма. В този смисъл покупката от България е за предпочитане, стига някой да може да оцени техническото състояние на караваната, което също вече не е проблем.
За турските каравани мнението ми е аналогично с това на колегата, че тези каравани имат още много докато се доближат до западноевропейските, но ако сте с по-занижени критерии може би имат място в изборът ви. Английските пък са едни от най-нефункционалните и тежки каравани, чието качество не е най-доброто, а като добавим влажността в Англия и става ясно защо повечето екземпляри които идват от там има проблеми. Но дори и да се намери запазен екземпляр, при тях това което търсите като функционалност ще го получите на над 6 метра и поне 1200 кг.
За мястото за багаж - във всяка каравана е предвидено място за багаж и съответно теглото му, като според производителя то е точно упоменато в талона. Често това тегло не е голямо, но ще е напълно достатъчно за най-необходимите ви вещи. Най-големият проблем ще ви е мястото за по-габаритните аксесоари, като столове, маса и разбира се прословутият форселт, което не знам дали е awning, сенник, тента, маркиза, палатка и т.н., но нещо много полезно, особено при по-продължителен престой на едно място. В него може и да се спи. Това в случаите, че само заради инцидентното нощуване на някой трети човек в караваната, трябва да правите компромис с големината ѝ.
За наемите - последно преди около 15 години имаше една фирма от София, която даваше каравани под наем, в смисъл, да я вземете с ваша кола и да си я теглите където искате. Не знам дали изобщо съществува тази фирма, но вече всички каравани под наем се дават за стационарно ползване, позиционирани на някой язовир или покрай морето.
За стабилността - един антивибрационен теглич ще е напълно достатъчен да се чувствате комфортно по време на път, но в никакъв случая не трябва да се забравя, че тегленето на каквото и да е зад превозното ви средство крие доста рискове и неудобства. Поведението на автомобила е съвършено различно при теглене.
Надявам се и аз да съм бил полезен. Само се чудя, защо една жена е оставена да се занимава с всичко това?! Вероятно много си подхождате с тукашната администраторка и изземвате всички функции на мъжа си.
Успех с избора и приятни емоции с бъдещата придобивка! |
|
Върнете се в началото |
|
 |
Tanita
Регистриран на: 29 Дек 2021 Мнения: 4
|
Пуснато на: Вто Мар 29, 2022 9:55 am Заглавие: |
|
|
Много благодаря за отговорите, наистина полезни!
Защо жена, ами не знам Така е в нашето семейство явно - аз избирам домашната техника и почивките, откакто сме семейство. Съпруга се съгласява, шофира, поддържа след това
Конкретно за караваната мислех, ако харесаме нещо конкретно да помолим приятел, който внася коли от Европа (това му е бизнеса) да прегледа, прецени и внесе за нас.
Като модели за сега фаворит са ми тези, с уговорката че давам линк за настоящите нови модели, а вероятно ще търсим нещо от този вид на не много старо, сравнително запазено:
Първата и фаворит ми е Eriba Touring 430. Това е най-късата възможна Ериба с 3 места и тоалетна. По-късите са или с 2 места и тоалетна, или с 3 места, без тоалетна. Харесва ми дизайна, че има мноого място за съхранение. Притеснява ме, че не виждам как може да се сложи климатик, и че общата дължина с теглича става 528см.
https://www.eriba.com/gb/en/caravan-models/eriba-touring
Следващата е Adria action 391H
Харесва ми, че в конфигурация за 2ма може да се спи на две отделни легла, и нощем няма да се прескачаме, ако трябва да се става. Има люк, който ми изглежда подходящ за монтаж на климатик. Притеснява ме, че почти не виждам място за съхранение на дрехи и нещица по горния ред, и че ако дойде трети човек - ще трябва 3 да спят на една обща спалня. Пак общата й дължина с теглича ми се струва много дълга 595 см:
https://www.adria-mobil.com/caravans/action/391-lh
Третата е Elidis Xplore 304 - тази е английска. Всичко ми харесва в нея, освен малко конфигурацията за спането, но пък е английска, и не знам може ли да се намери в Европа някде на не много старо. И пак общата дължина отива 554 с теглича.
https://elddis.co.uk/models/xplore-304
Две странни, но пък достъпни като цена каравани, които май са Полски, но не можах много добре да проследя. Изглеждат доста по-базови, но май си имат всичко неохбодимо. Бебето от първия линк е най-късата от всички, като дължината й с теглича е 450 см доколкото се ориентирам. На втората май не са го написали, но вероятно ще мине 5м.
https://www.blyss.de/produkte/anhanger/wohnwagen/strongn126ntlstrong
https://www.blyss.de/produkte/anhanger/wohnwagen/strongn-cross-lstrong-wohnwagen-1
И последно, най-яката, но пък само с 2 места (eвентуално 3 на голяма спалня), но пък е английска, доста нова и вероятно дори и на старо ще струва много пари.
И тя като Адрията няма много място за съхранение.
https://www.swiftbasecamp.co.uk/your-basecamp/
И в крайна сметка както й да ги гледам всичките подходящи минават 5м, освен малката Полска караванка Niewiadow.
Тази, от линка miteo като я гледам ми се струва, че не може да е 5 м с теглича, както я дават. Или тези 5 метра са без теглича?
И това ме смущава най-много. С обща дължина с теглича между 5 и 6 метра всъщност не излизам ли от дефиницията за малка touring каравана? |
|
Върнете се в началото |
|
 |
miteo
Регистриран на: 06 Апр 2014 Мнения: 76 Местожителство: Пловдив
|
Пуснато на: Чет Мар 31, 2022 9:56 pm Заглавие: |
|
|
Първата ми каравана беше 1към1 като разположение с Адрията от линка. Малка, компактна, лека. Идеално. На първото ни излизане , естествено за една вечер, си прекарахме супер. На сутринта обаче навън валеше един приятен ноемврийски дъждец /това на Батак/, а аз за една вечер дори не се бях и замислял дали да се занимавам с форселта - ами много ясно , че не. Та докато половинката си спеше сладко на огромното легло, аз си направих кафе /3в1 че по-тихо се приготвя/, и.....греда - нямам друга маса и сепаренце на което да седна и пиейки си кафето и наслаждавайки се на дъжда отвътре да чета списание. На единствената маса в онзи момент сладко се успиваше половинката. Не че не използвахме караваната още няколко пъти , но много бързо се ориентирах към по-голяма с отделна спалня и отделна седяща група с опция за трансформиране на същата в двойно легло. Та точно с такава сме обикаляли доста и никога не съм я усещал като малка или много голяма. Това дали караваната е 5 метра с теглича или без него го оставете. Незнам какви са границите на дефиницията за touring каравана. Всички каравани са такива, според мен, без големите двуоси, които рядко се виждат да обикалят от дестинация на дестинация. Преди време малките селски ремаркета също се наричаха "туристически", само защото можеха да съберат палатки, посуда, въдици и газов котлон. Ама през седмицата като превозваха дърва - кое им беше туристичекото. Та толкова от мен за термина "touring". Те и от BMW така са нарекли комбитата си, ама това било защото AVANT било вече заето. Ама това е една друга тема.
В заключение съвета ми е да отидете да разгледате различни каравани и докато сте седнали вътре да се поставите мислено във вашите ежедневни ситуациии и навици и може би ще ви се поизбистри идеята за размера на караваната. |
|
Върнете се в началото |
|
 |
Tanita
Регистриран на: 29 Дек 2021 Мнения: 4
|
Пуснато на: Пет Апр 01, 2022 12:30 pm Заглавие: |
|
|
Да, като разпределение вече почти ми се е избистрило, и може би няма да е като адрията.
Но остава притеснението от дърпането, и колкото по-голяма - толкова по-голямо притеснението.
От многото ровене също ми направи впечатление, че има малки като размери, и сравнително тежикчи карави, и малко по-обемни, но пък по-леки.
Това има ли сериозно отношение за лекотата и безпроблемното теглене?
Може ли също и съвет дали има някъде в София вносител, който поддържа сравнително приличен парк каравани, където наистина да отидем и да видим на живо? |
|
Върнете се в началото |
|
 |
loveforever Администратор


Регистриран на: 29 Сеп 2007 Мнения: 10207 Местожителство: София
|
Пуснато на: Нед Апр 03, 2022 12:08 am Заглавие: |
|
|
Не се фокусирайте твърде много върху дължината на караваната. За стабилността по-важно е колко е тежка, как е балансирана и с какво я теглите.
Ние имахме преди години каравана, която беше 5м без теглича празна, ама наистина празна ( със свалено всичко което може да се свали) тежеше 1100кг. При едно ходене до морето с лошо натоварен багаж ( за което основно съм виновна аз) се завъртяхме на магистралата. Слава богу освен големия уплах и някои дребни щети друго нямаше. От тогава доста преосмислих варианта с багажа.
Караваната трябва да се товари така, че теглото на лапата върху теглича да е 75 кг. Освен това всичко трябва да се стабилно захванато вътре. Не трябва да се превишава максимално допустимото тегло по талон. И като гледате караваната да е по-лека е добре, но предвиждайте и колко би тежал багажа който допълнително ще трябва да носите в караваната.
Има едни каравани, които са по 4,50-4,60м, скосени отпред, но в същото време с 3-4 места за спане и относително малко тегло примерно като тази.
В общи линии почти всички каравани като ширина и височина са еднакви (225 х 200см), като тези, които са по-скосени отпред са по аеродинамични и това обуславя по-лесно теглене. За теглото е ясно - колкото по-лека толкова по-добре, но трябва да я смятате не само като нейно тегло, а и с багажа, защото няма особена полза да си вземете лека каравана, която след това солидно ще натоварите.
Предполагам до сега нямате опит с теглене на каравана. Може би ако наемете за малко една биха ви се изяснили доста неща относно размера и какво би ви паснало най-добре. Преди време Perfect Caravan Park даваха каравани под наем. Не зная дали все още е така, но би могло да попитате. _________________ Магия в лилаво |
|
Върнете се в началото |
|
 |
Тангра 2

Регистриран на: 12 Апр 2021 Мнения: 30 Местожителство: Варна
|
Пуснато на: Чет Апр 07, 2022 8:07 am Заглавие: |
|
|
За такъв тип каравана, с каква мощност трябва да е автомобила който ще я тегли? Въпросът ми не е само към автора на мнението. |
|
Върнете се в началото |
|
 |
loveforever Администратор


Регистриран на: 29 Сеп 2007 Мнения: 10207 Местожителство: София
|
Пуснато на: Чет Апр 07, 2022 2:14 pm Заглавие: |
|
|
Няма точна рецепта. Принципа е колкото повече - толкова по-лесно. Ние сме теглели и по-дълга и по-тежка каравана с пасат 90 коня на газ. Обикновено ако колата не е даденост се гледа да е над 100коня, а най-честия избор на возило за теглене е Honda CRV _________________ Магия в лилаво |
|
Върнете се в началото |
|
 |
miteo
Регистриран на: 06 Апр 2014 Мнения: 76 Местожителство: Пловдив
|
Пуснато на: Нед Апр 17, 2022 6:00 am Заглавие: |
|
|
С въпросната каравана от посочения от мен линк ще се справи почти всеки автомобил от среден клас нагоре. По- добрите влекачи са дизеловите, не толкова заради конските сили, колкото заради по-високия въртещ момент. Honda CRV е добър влекач, но във варианта 2.2 дизел, което елиминира първото поколение. Един от най-добрите влекачи е Джип Гранд Чероки WJ - 2.7 CRD - 163 к.с, 400 нютонметра въртещ момент, с прикачен товар до 3300 кг и вертикално натоварване на теглича до 150 кг. |
|
Върнете се в началото |
|
 |
Тангра 2

Регистриран на: 12 Апр 2021 Мнения: 30 Местожителство: Варна
|
Пуснато на: Нед Апр 17, 2022 8:17 am Заглавие: |
|
|
Благодаря за отговорите! Карам Ситроен Ксара 2.0 дизел 109 к.с. комби. Оставам си с палатката. Без това съм си накупил всичко необходимо за пълен комфорт дори и при диво къмпингуване. |
|
Върнете се в началото |
|
 |
|
|
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети
|
|