kemper-club forum Форуми kemper-club forum
Място за комуникация и споделяне на идеи, мероприятия и мнения на хора запленени от страстта наречена кемпер. Да погледнем живота от хубавата му страна!
 
 Въпроси/ОтговориВъпроси/Отговори   ТърсенеТърсене   ПотребителиПотребители   Потребителски групиПотребителски групи   Регистрация 
 ПрофилПрофил   Влезте, за да видите съобщенията сиВлезте, за да видите съобщенията си   ВходВход 

ПЪРВО ПРОЧЕТИ ТОВА!

В този форум се комуникира на БЪЛГАРСКИ ЕЗИК, пише се на КИРИЛИЦА и моля НЕ СЕ ОТКЛОНЯВАЙТЕ от това правило!
Уважавайте другите, за да уважават и вас! Бъдете преди всичко ХОРА, не примати!
Смяна на оловен акумулатор с LiFePo4

 
Създайте нова тема   Напишете отговор    kemper-club forum Форуми -> Направи си сам
Предишната тема :: Следващата тема  
Автор Съобщение
FreeCamp



Регистриран на: 19 Юни 2024
Мнения: 1

МнениеПуснато на: Пон Юни 24, 2024 2:51 pm    Заглавие: Смяна на оловен акумулатор с LiFePo4 Отговорете с цитат

Здравейте,
Нов съм във форума и от седмица съм с първия ми кемпер.
Кемперът дойде с оловен къщен акумулатор от 40 ампера, което е крайно недостатъчно, при което реших да го заменя с литиев 150 ампера.

Нямах никаква представа от литиевите акумулатори и започнах да чета.

Изводите, до които стигнах са, че:

1) За да се свърже алтернаторът към литиевия акумулатор е необходимо DC DC зарядно. Тук имам едно питане - мога ли да не слагам такова зарядно и съответно да спра достъпа от алтернатора до батерията, за да не стане беля? Предполагам, че да.

2) Контролерът за соларните панели трябва да има опция за зареждане на литиев акумулатор. Ако такава няма, както е в моя случай, най-близки до тези настройки с на геловите акумулатори. Така мисля да настроя контролера и аз.

3) За да се зарежда лилиевият акумулатор е необходимо зарядно за такъв тип акумулатори. Тук идва основният ми въпрос - как е най-добре да се постъпи.

От четенето и гледането на клипчета установих, че по принцип може да се зареди литиев акумулатор със зарядно за оловен, но ще се зарежда най-много на 70-80 %, което е ок за мен, при положение, че имам соларен панел за останалите 20-30%. На някои места пишеше, че не е добре да се прави това упражнение, защото можело да се повреди литиевата батерия.

Според вас това мрежово захранване, което си е в кемпера, може ли да зарежда безпроблемно литиев акумулатор?
[img] https://ibb.co/6wPwdnV [/img]
Предполагам, че е трудно да се каже, но все пак...

Другият вариант, за който си мислех е дали да не изолирам зареждането на втория акумулатор от мрежовото захранване и да си взема зарядно за литиев и просто да го включа в контакт за 220, когато има такъв ток в кемпера и така да зареждам.

Общо взето съм малко объркан от всички тези разлики в акумулаторите. Ако някой познава човек в района на гр. Пловдив, който може да ми оправи инсталацията, нека ми пише тук или на лично. Ще съм много благодарен.

Поздрави!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Покажи мнения от преди:   
Създайте нова тема   Напишете отговор    kemper-club forum Форуми -> Направи си сам Часовете са според зоната GMT + 2 Часа
Страница 1 от 1

 
Идете на:  
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Translation by: Boby Dimitrov