 |
kemper-club forum
Място за комуникация и споделяне на идеи, мероприятия и мнения на хора запленени от страстта наречена кемпер. Да погледнем живота от хубавата му страна!
|
ПЪРВО ПРОЧЕТИ ТОВА!
В този форум се комуникира на БЪЛГАРСКИ ЕЗИК, пише се на КИРИЛИЦА и моля НЕ СЕ ОТКЛОНЯВАЙТЕ от това правило! |
Уважавайте другите, за да уважават и вас! Бъдете преди всичко ХОРА, не примати! |
Предишната тема :: Следващата тема |
Автор |
Съобщение |
jororib Администратор


Регистриран на: 23 Окт 2007 Мнения: 3651 Местожителство: София
|
Пуснато на: Чет Апр 17, 2008 9:39 pm Заглавие: Кемпер или каравана. |
|
|
Много хора питат какво да си взема кемпер или каравана.
Реших да пусна отделна тема за предимствата и недостатаците.
Ако има някай желание да сподели. _________________ Живот на колела
www.kemper-club.com |
|
Върнете се в началото |
|
 |
superMAX

Регистриран на: 07 Апр 2008 Мнения: 1019 Местожителство: София
|
Пуснато на: Чет Апр 17, 2008 9:51 pm Заглавие: |
|
|
Моя отговор е : най-добре и двете. |
|
Върнете се в началото |
|
 |
jororib Администратор


Регистриран на: 23 Окт 2007 Мнения: 3651 Местожителство: София
|
Пуснато на: Чет Апр 17, 2008 9:52 pm Заглавие: |
|
|
Имах предвид предимства и недостатъци. _________________ Живот на колела
www.kemper-club.com |
|
Върнете се в началото |
|
 |
jororib Администратор


Регистриран на: 23 Окт 2007 Мнения: 3651 Местожителство: София
|
Пуснато на: Чет Апр 17, 2008 10:19 pm Заглавие: |
|
|
За кемпера.
Предимства:
Можеш да караш и останалите да спят,готвят играят и др.
При спиране за 5 мин си готов.
Става за спане по паркинги,площади,бензиностанции и др.
Относително по-проходим е.
Движи се с по-висока скорост.
Недостатъци.
По висока цена.
По голяма застраховка.
По скъпи консумативи.
При къмпингуване за повече време липсва превозно средство ако кемпера е позициониран е има мотори и колела. _________________ Живот на колела
www.kemper-club.com
Последната промяна е направена от jororib на Чет Апр 17, 2008 10:34 pm; мнението е било променяно общо 1 път |
|
Върнете се в началото |
|
 |
ls1 Клубен член с кемпер


Регистриран на: 04 Фев 2008 Мнения: 4556 Местожителство: Варна
|
Пуснато на: Чет Апр 17, 2008 10:22 pm Заглавие: |
|
|
Мога да кажа защо ние взехме кемпер.
Защото предпочитаме да обикаляме. Не че с караваната не може, но сякаш кемпера стига до по-далечните полянки.
Лично шофьорски - нямам категория за ремарке, а и не се чувствам комфортно ако трябва да маневрирам с такова назад. Ако искам да дърпам каравана колата трябва да разполага и с необходимата мощност, дори и тогава си е едно непредвидено конструктивно натоварване - освен ако не е нещо специално.
Специално в България почивката с каравана сякаш не може да е достатъчно разнообразна. С каравана си е най-удобно на къмпинг. При нас обаче такива или няма, или са неприемливи. Собствениците искат пари, а насреща осигуряват една поляна. Е не мерси.
Накратко - ако исках алтернатива на вила, която да си седи в един къмпинг и на годината веднъж да я местя - бих взел каравана. Нас обаче ни влече пътуването. Така че - за нас кемпер. _________________ Вяра, Мартин и малката Вероника
Мерцедес Бенц 207D '80
 |
|
Върнете се в началото |
|
 |
jororib Администратор


Регистриран на: 23 Окт 2007 Мнения: 3651 Местожителство: София
|
Пуснато на: Чет Апр 17, 2008 10:31 pm Заглавие: |
|
|
Моето мнение е че кемпера е много по удобен за екскурзионно путуване:днес си тук утре там.
Докато караваната е по удобна за къмпинг.
Оставаш я за сезона и прибягваш с колата до там и обратно. _________________ Живот на колела
www.kemper-club.com |
|
Върнете се в началото |
|
 |
ls1 Клубен член с кемпер


Регистриран на: 04 Фев 2008 Мнения: 4556 Местожителство: Варна
|
Пуснато на: Чет Апр 17, 2008 10:34 pm Заглавие: |
|
|
Точно така, всъщност няма 'по-лошо' между двете. Просто зависи за какво ти трябва. _________________ Вяра, Мартин и малката Вероника
Мерцедес Бенц 207D '80
 |
|
Върнете се в началото |
|
 |
superMAX

Регистриран на: 07 Апр 2008 Мнения: 1019 Местожителство: София
|
Пуснато на: Чет Апр 17, 2008 10:42 pm Заглавие: |
|
|
Абе и караваната става за обикаляне ама не тук. В цивилизовна Европа да. Хубави пътища ,Тир паркинги навсякъде по бензиностанциите чисти и уютни, можеш да оставиш караваната на околовръстното на всеки град и да се разходиш с колата и да намериш караваната после. Но кемпера си е по удобен. |
|
Върнете се в началото |
|
 |
Minus Клубен член с кемпер


Регистриран на: 13 Мар 2008 Мнения: 444 Местожителство: Пловдив
|
Пуснато на: Чет Апр 17, 2008 10:53 pm Заглавие: |
|
|
И двете.
Много стара моя дилема, но отговора е според нуждите към момента.
Или едното , а другото под наем т.е. и двете.
Няма еднозначен отговор. Според начина на пътешествие или лагеруване . В следващите дни, ще се опитам да ви разкажа за плюсовете и минусите в нашия частен случай - пътуване на големи разстояния, посещения на 3 или 4 дестинации, с престой на всяка от тях между 3 и 6 дни. _________________ Иван Якимов
LZ1PBC
Има едни 1000км, които много ми пречат. |
|
Върнете се в началото |
|
 |
jororib Администратор


Регистриран на: 23 Окт 2007 Мнения: 3651 Местожителство: София
|
Пуснато на: Пет Апр 18, 2008 10:19 am Заглавие: |
|
|
Ще ми е много интересно да прочета.
Много хора ме питат кемпер или каравана да си купя,аз обяснявам че е за всеки индивидуално според неговите възможности и нужди. _________________ Живот на колела
www.kemper-club.com |
|
Върнете се в началото |
|
 |
маринг Клубен член с кемпер


Регистриран на: 25 Мар 2008 Мнения: 40 Местожителство: гр. София
|
Пуснато на: Пет Апр 18, 2008 10:35 am Заглавие: |
|
|
и караваната си има предимства едно от тях е, че веднъж разпъната в къмпинга колата е свободна и можеш да обикаляш наоколо. сложно е за всеки е различно - различни нужди и желания. мисля , че всеки сам трябва да си направи избора според това какво търси. еднозначен отговор едва ли има _________________ http://www.maring.snimka.bg |
|
Върнете се в началото |
|
 |
Minus Клубен член с кемпер


Регистриран на: 13 Мар 2008 Мнения: 444 Местожителство: Пловдив
|
Пуснато на: Нед Апр 20, 2008 10:11 pm Заглавие: |
|
|
Здравейте отново.
Мислех си да направя таблица с колони „за” и „против” но не успях, затова малко разхвърляно ще се опитам да изброя предимствата и недостатъците на караваната спрямо кемпера в нашия частен случай. Той по своему е нестандартен и малка промяна на началните условия променя резултата. Ползваме и двете, дори тази година досега само кемпер (под наем). Последния път когато тази дилема беше пред нас беше февруари-март, когато бяхме в Нюрнберг на изложението за каравани и кемпери (Freizeit, Garten + Touristik 01.03. - 09.03.2008), и ...... пак смених караваната.
Началните условия за покупка при нас са:
1.Ние вече сме сами (как грозно звучи). Имаме едно дете (голяма грешка - не я правете) син, който от няколко години учи ИТ в Амстердам. Естественно е да искаме да гпрекарваме с него колкото се може повече време. Така, че при 5 или повече неработни дни се изстрелваме към него, или си правим срещи в някой къмпинг по средата на пътя. (Той е възпитан в същия къмпингарски дух през годините по къмпингите и планините на България);
2.Много обичаме пътешествията, когато сме на колела. В подвижната ни къща се чувстваме най-добре. Правим така, че есента когато синът ни се връща за новата учебна година да го закараме, като междувременно си направим екскурзия по някой нов маршрут за около 15-20 дни на 3 или 4 дестинации, за около 3 до 6 дни на място.. А пък и винаги има достатъчно „свръхбагаж”, който да се закара на един студент;
3.С нарастването на килограмите и възраста започнаха повече да ни правят впечатление малките удобства. Не, че едни от най-щастливите ни мигове преди доста години, не са били само със спален чувал на скалите в Созопол;
4.И не на последно място месеците юни-август, когато сме си в Пловдив. Тук може да няма кой-знае каква зима, но и лятото не се трае в бетонния град. Така, че през тези месеци качваме караваната за през седмицата на х. Здравец (това е на ~ 20км.в Родопите) и прескачаме вечерно време да се наспим и заредим акумулаторите.
А сега неподредените ми разсъждения за нашия случай.
Предимства:
- Цената (за покупка). Подвижната къща трябва да е нова, за да има ресурс за тези десетки хиляди километри, които трябва да измине без технически грижи далеч от България. Трябва да е сравнително малка заради многото километри и понякога наклони от по 10%, а не тип къща на плажа. По обясними финансови причини, трябваше да избирам кемпер или каравана най-много в средния ценови клас. За кемперите това са полуинтегрираните на базата на бус два варианта
“Alkoven”
и “TI”
при напълно интегрираните доста от минусите при мен отпадат, но се появяват нови като основния от тях, че цени от над 70 000 евро като за този кемпер
не са в бюджета.
- Дългите разстояния. На пръв поглед тук предимстото е на кемпера. Но практиката показа, че при нас не е така. Магистралите в Европа са еднакво удобни за кемпер и за каравана. Колата с която тегля има доста дребни екстри, които са присъщи на високия (скъпия) клас кемпери, а са много удобни за дълги преходи. Това са круиз контрола (темпомата), който ти помага да не държиш непрекъснато педала на газта, ломбалната опора в седалката за да не те заболи кръста (пак тези килограми ), климатроника – не зная защо но в кемпер ми е или студено или много топло (това пък сигурно е от годините ), автоматичната скоростна кутия (при задръствания на магистралата или в големи градове е много ценна). По отношение на безопасноста при движение нещата са също вече изравнени. С новите Al-KO тегличи, с вградени в караваната и колата тракшън контроли и ESP програми за стабилно поведение на пътя и в завой, с нивоматите (решение на вечния проблем, как да разположим багажа, за да имаме 60-75kg. на теглича), с непрекъснатото следене и индикация на налягането в гумите на теглещата кола. Дори и взимането на по-остър завой ми е по лесно заради счупването в средата отколкото със 7 или 8 метров кемпер. Разбира се всичко това би минало на заден план, ако не бяхме само двамата, а с едно или две деца (повече по-добре). Тогава за тези разстояния (не знам дали бих тръгнал ), кемпера става задължителен с мястото си и забавленията, които могат да се направят.
- Цената (за километър).Цената за изминат километър (не съм правил точна статистика) е поне 20%, а може би и 30% по-малка отколкото с кемпер. Тук влизат значително по-малките такси за магистрала (Сърбия, Хърватска, Словения,Франция и т.н.без Германия, Холандия, Белгия и Люксембург). По-ефтините винетки (караваната няма допълнителна винетка) в Румъния, Унгария, Австрия и т.н. Стойноста на тунелите в Австрия, Италия, Франция и Швейцария. Значително по-малката цена за „Camping on Board” на фериботите от Патра и Игуменица за Италия, както и за ферибота за Корфу или Крит. Особенно това важи за каравани с дължина < 6m.
- Цената (за консумативи). Данък, застраховка и консумативи при караваната са по-ниски. А и потдръжката на два двигателя (на леката кола, която така или иначе всеки има и на кемпера) с техните технически обслужвания.......
- Скорост на придвижване. По магистралите на Европа се предвижвам със 100km/h. Такова беше ограничението на сегашния ми теглич. Когато съм с кемпер разумната скорост също ~ 100km/h. (при някои кемпери и по-малко ~90km/h), не че не може и със 130km/h, но стрелката на уреда за гориво започва да се движи осезателно по-бързо надолу. По-добре да обърнем тези 200 евро в бира с вурстчета, отколкото да напълня два резорвара с нафта в повече/на обиколка от 4000-5000km.
- Удобства. За мен твърдо предимство на караваната. Искам си пълноразмерните две отделни легла в спалнята.
Не ми се катери вече върху койки (пак годините и килограмите ), които при кемперите като правило са разположени високо над кабината или високо разположени френски тип легла над товарния отсек в задната част.
удобното сепаре когато сме четирима
в ето тази конфигурация
Пестящите нерви технически глезотии, като фотоволтаично захранване и диодно осветление
Както и по удобния против вятър и дъжд (особенно за нелетните месеци) бързозглобяем караванен навес спрямо маркизата на караваната (това вече си е издребняване ).
Всички тези неща ги има разбира се и при кемперите, но в оня по-високия извънбюджетен клас.
- Повечето въздух. Тъй като нашите пътешествия са през всички сезони, и както споменах оставаме на заплануваните места средно между 3 и 6 дни и си имаме нужда от всички удобства. 5 или 6 метров кемпер не ми е достатъчен, като вътрешно място за да прекараме една седмица през февруари със сина примерно в Нюрнберг. Още по зле е на ски в Австия или Германия – в алпите де, когато ранно залязващото слънце те прибира в караваната и навън започва да щипе (най-много да прибягаш до близката кръчма ). При ниски температури имам чувството, че кемпера отпред никога не може да се стопли. Сякаш непрекъснато влиза студ през обикновенните предно и странични стъкла на кабината.
- Mобилностa. Докато си през тези няколко дни в къмпинга,. като правило музеите и забележителностите на градовете, които искаме да посетим се намират в стария град зад крепостни стени или тесни улички където паркирането е особенно трудно или невъзможно. Кемперите са достатъчно високи за да не могат да влезнат в повечето подземни или многоетажни паркинги, а и това инфо, какъв е паркинга и колко е висок още го няма в GPS навигацията на Garmin. Същото важи и за ефтините вериги супермаркети за пазаруване, които пък обратно са в покрайнините, така че с леката кола е далеч по удобно докато бивака си стои в къмпинга.
- Бързина при спиране за престой. И тук вече няма кой-знае каква разлика с кемпера. Пускането на газта става отвътре на караваната, а за прословутите стъпенки си има джаджи за автоматично спускане и нивелиране стига да си мераклия (не мога да намеря снимка). Аз досега се оправях с акумулаторен гайковерт и ето този ключ,
както и с "Big Foot" против затъване в меки почви.
Така, че времето за установяване на караваната сравнено с времето за поставяне на "Level Up" поставките
е едно и също.
Подобна е ситуацията когато се наложи и с "ръчния труд" за бутане на караваната, когато "Pitch-a" е малък или е невъзможен подхода с колата. Това на запад е рядко, но си има ето тези джаджи за "паркиране" на караваната с помоща на дистанционно.
- Става за спане по паркинги и бензиностанции Това го взех от поста на Жоро по-горе. Та те на запад за това са направени. Единственната разлика е, че за да ползваш водата трябва да сложиш външния резорвар за отпадна вода или да се купи резорвара за обратна вода, тъй като той не влиза стандартно в оборудването на караваната. Дори по-дългите места за спане на такива паркинги са по интересни защото са по периферията на платца до градинките и пейките. Ето един такъв паркинг до Баден-Баден.
и дебелия чичко на пейките в очакване на сутрешно кафе
Никога не съм бил толкова многословен. Затова за сега спирам с предимствата.
Недостатъци на караваната. Те важат предимно за България. ;-)
- Проходимоста. Иска по-хубави пътища. Грехота е да подкараш едноосна каравана и тя да подскача на всяка дупка (трошили сме огледалото в банята на пътя за Клисура). Е и кемпера си дрънчи грозно на лош път но се справя с четирите си гуми далеч по-добре. Същото важи и при катерене на по-недостъпни красиви полянки в планината.
- Двуобемния керван. Винаги ми е тежало да сляза, особенно през зимата от колата и да се преместя в караваната. Тепърва да паля печката за отопление – добре, че стопля много бързо. Същото и за готвенето. Но то и при движеш се кемпер не можеш да правиш кой-знае колко неща на печката.
- Всесезонноста. Пак за България - времето, през което може да се скита с каравана е далеч по-малко от това с кемпер. Причините са обясними. Лошите пътища и инфраструктура, липсата на къмпинги и обособени паркинги. Тук кемпера е най-силен. Може да обърне и в най-невзрачната улица и да паркира на кое да е по-равно място. Също така и в чужбина избягвам да пътувам през месеците, когато зимата е в стихията си. При силен снеговалеж да пресечеш алпите с каравана през „Караванкин тунел” си е малко безразсъдно.
Еееее стига за сега. Караваната е моя избор към момента, но не се отказвам и от кемпера ( не, че не може или няма да се промени за в бъдеще, когато ми връчат внуци да им покажа красотите на България ).
Гадното е друго.
Според организацията ACSI във Франция има към момента 2337 къмпинга, в Германия 1078, а в три пъти по-малка по територия от нашата страна Холандия 727. В България те са 0.
Дано това се промени. _________________ Иван Якимов
LZ1PBC
Има едни 1000км, които много ми пречат.
Последната промяна е направена от Minus на Пет Май 23, 2008 6:25 pm; мнението е било променяно общо 1 път |
|
Върнете се в началото |
|
 |
sisi_nz Клубен член с каравана


Регистриран на: 19 Дек 2007 Мнения: 373 Местожителство: Нова Загора
|
Пуснато на: Нед Апр 20, 2008 10:38 pm Заглавие: |
|
|
Здравейте!Интересен ни беше вашия коментар по темата-кемпер-каравана.Важното ,че си имате и двете .Ще ни бъде интересно да споделите още впечатления от пътуванията ви!Явно имате много сериозен къмпингарски стаж и ще ни бъдат полезни вашите разказите .Поздрави! |
|
Върнете се в началото |
|
 |
ls1 Клубен член с кемпер


Регистриран на: 04 Фев 2008 Мнения: 4556 Местожителство: Варна
|
Пуснато на: Нед Апр 20, 2008 10:42 pm Заглавие: |
|
|
Иване наистина страхотна статия (баш си е такова). Доста неща научих, благодаря ти.
За съжаление всички логични доводи кое за какво и как приключват когато се каже 'Обаче за в България....'. _________________ Вяра, Мартин и малката Вероника
Мерцедес Бенц 207D '80
 |
|
Върнете се в началото |
|
 |
Minus Клубен член с кемпер


Регистриран на: 13 Мар 2008 Мнения: 444 Местожителство: Пловдив
|
Пуснато на: Нед Апр 20, 2008 10:45 pm Заглавие: |
|
|
Благодаря. Не нямам и двете, а само вечната дилема .
Поздрави и на вас. _________________ Иван Якимов
LZ1PBC
Има едни 1000км, които много ми пречат. |
|
Върнете се в началото |
|
 |
|
|
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети
|
|