 |
kemper-club forum
Място за комуникация и споделяне на идеи, мероприятия и мнения на хора запленени от страстта наречена кемпер. Да погледнем живота от хубавата му страна!
|
ПЪРВО ПРОЧЕТИ ТОВА!
В този форум се комуникира на БЪЛГАРСКИ ЕЗИК, пише се на КИРИЛИЦА и моля НЕ СЕ ОТКЛОНЯВАЙТЕ от това правило! |
Уважавайте другите, за да уважават и вас! Бъдете преди всичко ХОРА, не примати! |
Предишната тема :: Следващата тема |
Автор |
Съобщение |
dankov64 Клубен член с кемпер


Регистриран на: 16 Ное 2011 Мнения: 779 Местожителство: B.G.-ДОБРИЧ
|
Пуснато на: Нед Авг 04, 2013 7:11 pm Заглавие: |
|
|
mulenceto написа: | Круме не си прав за вентилатора.
Всички модели на концерна Пежо-Ситроен от 90-те насам са с вентилатор/и пред радиатора, без значение имат ли климатик.
При колегата ситуацията е такава, че при съществуващ радиатор от двигател без турбо трябва да осигури охлаждане за двигател с турбо.
Според мен това може да стане най-добре само с добавяне на вентилатор отпред. |
Е за това не се бях сетил, то моя радиатор си е доста малък. До сега без турбото лятно време си загряваше ако него карам на високи обороти. Утре ще залягам от долу да гледам има ли място за по голям радиатор, също трябва да видя ЛТта с турбо с какъв радиатор са.
Голямо благодаря. |
|
Върнете се в началото |
|
 |
dankov64 Клубен член с кемпер


Регистриран на: 16 Ное 2011 Мнения: 779 Местожителство: B.G.-ДОБРИЧ
|
Пуснато на: Нед Авг 04, 2013 7:28 pm Заглавие: |
|
|
mulenceto написа: | Круме не си прав за вентилатора.
Всички модели на концерна Пежо-Ситроен от 90-те насам са с вентилатор/и пред радиатора, без значение имат ли климатик.
При колегата ситуацията е такава, че при съществуващ радиатор от двигател без турбо трябва да осигури охлаждане за двигател с турбо.
Според мен това може да стане най-добре само с добавяне на вентилатор отпред. |
Да разбирам ли че мога да му сложа и от пред и от зад вентилатор. Веднага се замислям къде ще сложа температурният датчик управляващ вентилатора. |
|
Върнете се в началото |
|
 |
dankov64 Клубен член с кемпер


Регистриран на: 16 Ное 2011 Мнения: 779 Местожителство: B.G.-ДОБРИЧ
|
Пуснато на: Нед Авг 04, 2013 7:52 pm Заглавие: |
|
|
Малко спомени от преди ????????? 1989г.
Като студент първия ми автомобил беше ЗАЗ, спомени спомени.
Зимната сесия с малко зор си взимамме изпитите от раз и къде къде на Пампорово със ЗАЗА
За мой късмет февруари месец се оказа топъл и особено деня на пътуването. Пърка ЗАЗА по баира нагоре и загря тотално, на автогарата на Пампорово така беше загрял че след като го изфорсираш и пуснеш съединителя не можеше да мръдне директно изгасва. Но нали не ми е за първи път му знам цаката. Половин час почивка с вдигнати капаци и после все едно нищо не се е случило.
Тогава съм си блъскал главата какви рационализации да му правя за да охладя мотора. Най успешното което бях видял беше маслен радиатор на задния капак отгоре. Много бързо го смених с др. автомобил и не го внедрих в моя заз но със сигурност като изключим външния вид рационализацията работеше. |
|
Върнете се в началото |
|
 |
Тони&Руми Клубен член с кемпер


Регистриран на: 25 Фев 2013 Мнения: 943 Местожителство: Пловдив
|
Пуснато на: Нед Авг 04, 2013 8:06 pm Заглавие: |
|
|
На нашият ЗАЗ му сложихме въздухозборници от ламарина на решетките от страни и почти не загряваше, но в горещо лято и на баир "бабината хурка" на задния капак в движение мноооого помагаше Но бе от първите, купихме го нов 1966г 31кс, след това братушките ги тунинговаха на 33кс и се късаха да загряват дори на прав път Не мога да се сдържа да добавя похвала към Завода за Автомобильний Зверей - с тази сапунерка ходихме 5 (пет) пъти до Германия и нито веднъж не се повреди нищо!  |
|
Върнете се в началото |
|
 |
dankov64 Клубен член с кемпер


Регистриран на: 16 Ное 2011 Мнения: 779 Местожителство: B.G.-ДОБРИЧ
|
Пуснато на: Пон Авг 05, 2013 7:42 am Заглавие: |
|
|
Проверката която можах да направя най лесно, в ЕМ-КОМПЛЕКТ
-Водни радиатори, с турбо без турбо размерите са еднакви а цената над 800лв.
-Маслен радиатор за ТД 68лв, маркучи няма, ще търся на др. място.
Перка също няма явно ще трябва да се търси по размер в моргите от др. автомобил.
Имам 2 вентилатора от москвич алеко бяк ги взимал от вторични, по10лв, за др. цели, имат голям мотор. За разлика от от всички др. автомобили където ел мотора е с малък диаметър и дълъг на москвича е обратно диаметъра е към 15см. и къси витла 5см което ме води на мисълта, че няма да има голям ефект от него, др недостатък голяма консумация на ток. |
|
Върнете се в началото |
|
 |
mulenceto

Регистриран на: 22 Май 2012 Мнения: 2882 Местожителство: Все в села е София-Пловдив-София, ама е от столицата Варна :)
|
Пуснато на: Пон Авг 05, 2013 10:51 am Заглавие: |
|
|
Най-лесното решение ще е да оставиш оригиналната перка отвътре и добавиш вентилатор пред радиатора. Радиатора, ако е меден направо може да се запои фланец с резба за датчика. Друг вариант е със тръба-преходник с фланец монтирана на маркуча.
Аз бих проверил информацията за размерите на радиаторите.
Все пак информацията в сайтовете се случва да е подвеждаща.
За вентилатори от Москвич не знам какво да кажа, здрави и тежки, но колко ефективни  |
|
Върнете се в началото |
|
 |
ipp007 Клубен член с кемпер


Регистриран на: 25 Юни 2013 Мнения: 121 Местожителство: София
|
Пуснато на: Пон Авг 05, 2013 5:53 pm Заглавие: |
|
|
dankov64 написа: | Другата грешка която допуснах е изработката на панелите за изолация на стъклата, мислех си че ако ги уплътня добре няма да се образува конденз по стъклата. Резултатът дори при един нощуваш конденза е значителен и вече има минимални повреди на МДФа. |
А как е решен проблема при оригиналните кемпери - по специално ме интересува при бусовете, които са направени на кемпер. Различни стъкла ли ползват отпред или слагат нещо допълнително? |
|
Върнете се в началото |
|
 |
dankov64 Клубен член с кемпер


Регистриран на: 16 Ное 2011 Мнения: 779 Местожителство: B.G.-ДОБРИЧ
|
Пуснато на: Вто Авг 06, 2013 5:55 pm Заглавие: |
|
|
mulenceto написа: | Най-лесното решение ще е да оставиш оригиналната перка отвътре и добавиш вентилатор пред радиатора. Радиатора, ако е меден направо може да се запои фланец с резба за датчика. Друг вариант е със тръба-преходник с фланец монтирана на маркуча.
Аз бих проверил информацията за размерите на радиаторите.
Все пак информацията в сайтовете се случва да е подвеждаща.
За вентилатори от Москвич не знам какво да кажа, здрави и тежки, но колко ефективни  |
Много мислих къде да намеря ЛТ турбодизел и колер за да видя как е разположено всичко.
Снощи се направих на сериозен кандидат купувач (даже бях сложил една пачка в джоба само че по 1лв.). В една автокъща стои повече от година търсеното от мен ЛТ, Повече от час оглед, цената падна от 4200 на 3500 без да съм коментирал нищо. Всичко ми се изясни, моето трябва да стане по добро.
-Радиатора е със същите размери.
-Перката е май със едно витло в повече от моята но пак зацепена за коляновия вал, това означава при работа на ниски обороти да загрява както е моето сега в горещините.
Най големия майтап е колера, като му видиш размера 20/30см ти става ясно че е сложен само за реклама ТДИ
Не разбрах само има някакъв датчик на въздуховода преди турбото който е свързан с маркуч към нещо голямо колкото чаша за кафе което е завито на всмукателния колектор
Аз мотора от волвото го взех без маркучите за въздух но и нямам никакъв др отвор на всмукателния колектор освен този които идва от колера.
Идеята ти за температурния датчик ми допада напълно.
Радиатора е със същите размери
Перката ще я търся по моргите точно по размер на радиатора, от съвременен автомобил
Колера го намерих 130 лв. от БМВ 2,5 ТД, не съм го взел, може да излезе и по добро решение, между др. и на БМВтата перките са пред радиатора. Имам 2,5 само че безин но не съм обръщал до сега внимание.
Последната промяна е направена от dankov64 на Вто Авг 06, 2013 6:48 pm; мнението е било променяно общо 1 път |
|
Върнете се в началото |
|
 |
dankov64 Клубен член с кемпер


Регистриран на: 16 Ное 2011 Мнения: 779 Местожителство: B.G.-ДОБРИЧ
|
Пуснато на: Вто Авг 06, 2013 6:33 pm Заглавие: |
|
|
Мога да кажа, че съм взел окончателно решение за реализацията на проекта, турбото се върна от диагностика, думите бяха "ПЕРФЕКТНО Е"
Остава да се реша кога да започна. Майстора на който имам доверие е много тежък и чешит, снощи разговарях ме и се съгласи за зимата.
Аз от своя страна чакам с нетърпение риболова в Царево след 15септрмври, от 16август сме на яз. Кърджали , те са 5-6 дни но ще остане малко време до 15септември.  |
|
Върнете се в началото |
|
 |
dankov64 Клубен член с кемпер


Регистриран на: 16 Ное 2011 Мнения: 779 Местожителство: B.G.-ДОБРИЧ
|
Пуснато на: Вто Авг 06, 2013 6:44 pm Заглавие: |
|
|
[quote="ipp007"] dankov64 написа: | Другата грешка която допуснах е изработката на панелите за изолация на стъклата, мислех си че ако ги уплътня добре няма да се образува конденз по стъклата. Резултатът дори при един нощуваш конденза е значителен и вече има минимални повреди на МДФа. |
А как е решен проблема при оригиналните кемпери - по специално ме интересува при бусовете, които са направени на кемпер. Различни стъкла ли ползват отпред или слагат нещо допълнително?[/quote
Основното решение е преграждане на кемперната час от кабината с плътни завеси. Когато използваш пространството на кабината вече не може да избегнеш конденза зимно време. |
|
Върнете се в началото |
|
 |
mulenceto

Регистриран на: 22 Май 2012 Мнения: 2882 Местожителство: Все в села е София-Пловдив-София, ама е от столицата Варна :)
|
Пуснато на: Сря Авг 07, 2013 9:22 am Заглавие: |
|
|
Не познавам този двигател и не разбрах от описанието какво точно е свързано на смукателния колектор.
Принципно турбодвигателите имат клапан/и, които предпазват турбината от повреда, но това, което описваш не прилича да е подобна връзка.
Ти казваш нещо като датчик и вързан на всмукателния! Излизат ли кабели освен маркучето?
Имай предвид, че двигател за бус, макар и подобен като на леката може да има различни допълнителни модификации и настройки, за постигане на подходящ въртящ момент/мощност в режимите, на които ще работи. Твоят двигател е от лека кола, а си гледал монтиран на бус. А може просто да е някаква модификация без особено значение за работата, но свързана с екологията
А колкото до размера на кулера, щом е малък на буса предполагам, че потока на въздуха не е с голямо налягане и затова не вдига висока температура.
Но като слагаш различен от оригиналния кулер, пък и по принцип трябва да са направи реглаж на подаваното гориво от помпата. |
|
Върнете се в началото |
|
 |
dankov64 Клубен член с кемпер


Регистриран на: 16 Ное 2011 Мнения: 779 Местожителство: B.G.-ДОБРИЧ
|
Пуснато на: Сря Авг 07, 2013 3:21 pm Заглавие: |
|
|
Ето и снимка от реконструкцията на леглото.
Слезе надолу с 54см и сега до тавана има 115см. Размерите са 175 на 127см. и тъй като аз съм над 180смкогато съм сам спя малко по диагонала и всичко е ОК, когато сме семейно децата спят там и казват че нямат забележки.Всичко е съобразено с моят начин на ползване на кемпера. Лятото стои закотвен някъде в гората на подвижен пчелин. ползвам го като каравана.
Не си взех каравана защото трябва да тегля с нещо тези платформи.
Най малко 2 пъти в седмицата спя в него сам и за целия период от 3 до 5 пъти с цялото семейство, 4бр. За този период не ми отговаря само тоалетната, която зимата ще бъде сменена с касетъчна.
Когато се пътува за сега не съм решил проблема със скърцането на плоскостите, но си мисля и тях да сменям зимата и тогава ще търся решение.Цялата процедура по сгъване и разгъване на леглото не отнема повече от 5мин.
Да се похваля и с багажника, направих му малка реконструкция и го облякох с бяла ламарина, събира всичките натурии като маси, столове, барбекюта и рибарски принадлежности, а от горе идеално място за панела.
 |
|
Върнете се в началото |
|
 |
dankov64 Клубен член с кемпер


Регистриран на: 16 Ное 2011 Мнения: 779 Местожителство: B.G.-ДОБРИЧ
|
Пуснато на: Сря Авг 07, 2013 3:48 pm Заглавие: |
|
|
Кемпера е част от проекта ми за подвижен и автономен пчелин, за сега е осъществен на 50процента. За следващата пролет имам да правя още една платформа за кошери и на шаси от каравана трябва да сглобя подвижна стая за вадене на мед, за тази цел сега ползвам палатката но е много неудобна.
Тази смяна на мотора ще ми глътне голяма част от средствата предвидени за проекта, но се оправдавам сам на се беси, че след тези аварии по сегашния мотор смяната е крайно належаща. |
|
Върнете се в началото |
|
 |
dankov64 Клубен член с кемпер


Регистриран на: 16 Ное 2011 Мнения: 779 Местожителство: B.G.-ДОБРИЧ
|
Пуснато на: Съб Дек 14, 2013 6:42 pm Заглавие: |
|
|
Лятото а после и есента си отлетяха а решението ми да сменям двигателя си стои на фазата само мерак. Имам всичко необходимо а най вече и финансови средства.
До сега нямах време и средства а сега не виждам къде мога да го вкарам с тази височина за да може да се работи зимата.
Миналата зима го бях паркирал пред вкъщи и си работих вътре по малко но всеки ден. Сега само кроя планове и не правя нищо а през лятото изникнаха куп др проблеми. |
|
Върнете се в началото |
|
 |
dankov64 Клубен член с кемпер


Регистриран на: 16 Ное 2011 Мнения: 779 Местожителство: B.G.-ДОБРИЧ
|
Пуснато на: Съб Дек 14, 2013 7:41 pm Заглавие: |
|
|
Основния проблем е с бойлера проточен, има скъсана мембрана която при спиране на водата спира притока на газ към горелката и остава само пилотния пламък, когато пуснеш водата веднага се възпламенява горелката, доста старичък е и не можах да намеря такава мембрана и затапих клапана , сега само аз мога да се къпя като при спиране на водата спирам и газта от крана за регулиране на пламъка. Децата и жената не смеят страх ги е а и има защо като купих буса беше обгоряла банята.
Най неприятното е че място за обемен нямам и трябва да мисля как мога да ползвам наличния или някакъв др. вариант.
1вия вариант е да го махна и да топля вода на котлона и после ....... не мога да ползвам наличния резервоар, трябва в др туба и от там с потопяема помпа към душа.
2рия вариант е в подвижна туба примерно 20л. да потапям помпата от там през наличния бойлер и водата пак се връща в тубата докато загрее до необходимата температура, след това затварям кръга през бойлера със спирателен кран и отварям кран към душа с вода с нормална температура при което не ми е нужна и смесителната батерия.
Втория ваериант е по лесен като се има в пред вид че няма с тенджера да преливам вода в туба, но си остава опасността от бойлера като още една пожароопасна точка.
От цялата идея с тубите има и една положителна точка ограничение на водата за къпане и запазване на резервоара за др нужди. Последния път като се къпаха жената и дъщерята резервоар не им стигна.
Очаквам нови идеи и предложения. |
|
Върнете се в началото |
|
 |
|
|
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети
|
|