kemper-club forum Форуми kemper-club forum
Място за комуникация и споделяне на идеи, мероприятия и мнения на хора запленени от страстта наречена кемпер. Да погледнем живота от хубавата му страна!
 
 Въпроси/ОтговориВъпроси/Отговори   ТърсенеТърсене   ПотребителиПотребители   Потребителски групиПотребителски групи   Регистрация 
 ПрофилПрофил   Влезте, за да видите съобщенията сиВлезте, за да видите съобщенията си   ВходВход 

ПЪРВО ПРОЧЕТИ ТОВА!

В този форум се комуникира на БЪЛГАРСКИ ЕЗИК, пише се на КИРИЛИЦА и моля НЕ СЕ ОТКЛОНЯВАЙТЕ от това правило!
Уважавайте другите, за да уважават и вас! Бъдете преди всичко ХОРА, не примати!
Избор на бус - една антидискриминационна тема :)
Иди на страница 1, 2, 3 ... 19, 20, 21  Следваща
 
Създайте нова тема   Напишете отговор    kemper-club forum Форуми -> Марки, модели и разпределения, избор на кемпер или каравана
Предишната тема :: Следващата тема  
Автор Съобщение
chicken



Регистриран на: 13 Сеп 2016
Мнения: 2502
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет Юли 13, 2018 2:43 pm    Заглавие: Избор на бус - една антидискриминационна тема :) Отговорете с цитат

Казвал съм вече, че този форум е изключително дискриминиращ Smile Още от заглавието си. На първо място караваните, след това и бусовете, направени на кемпери, пък ако ще и кастенвагени да са Smile
Та много държа да си има и такава тема Smile
За бусовете, размерите, двигателите, реалностите, станали ясни след теоретичните сметки и изпълнението...
Не, че имам такова нещо. просто така е честно Smile
Знаем, че всичко, освен светата троица е тясно за напречно легло. Но и знаем, че не за всеки е тясно, както и, че трите не за всеки са достатъчно широки. Истината е, че при тях от греда до греда са 187 сантиметра. Предостатъчно за много хора, но с моите 189... Трябва да се играе с тънка изолация на мястото и използване на кухината между гредите.
В 6,50 бус могат да се съберат надлъжни легла, баня и голямо сепаре. Няма място за гаредероб, компенсиран от много шкафове под тавана и много място под спалнята...
Но дали 6,50 не е много И с какво помага, като Спринтер и Крафтър са прекрасни машини, но са 6 метра и след това чак 7...
С Иван сме си говорили, като основния плюс, който той изтъква за бусовете, е мобилността. маневри, паркиране... То си е ясно де, заради това се седи на тясно Smile Но неговия е максимално дългата и висока база. Което вече отива на размерите на голям кемпер, с изключение на ширината... Вярно, отваря се доста пространство, което винаги е подръка, а може би в приемливо малко случаи размерите се явяват проблем... Но това е на теория. А на практика?
А всъщност най-голямата височина вдига ли разхода, като да има значение, или не?
А моторите на Фиат, Пежо и Ситроен?
(Най ми е забавно, като чета обяви в мобилето за кемпери -"най добрия мотор на Ивеко!" Smile Това поне за 2-3 мотора Smile )
Италианския 2,3 е ясен. Върви много добре, без да прави чудеса. За разлика от тройката, след който не ми се качва в колата. Той пък избушва скоростните кутии, които и без това са слабо място. Особено ако е даден за каране на двайсе годишно пишлеме, на което тати не дава колата Smile Въртящия му момент е като на булдозер Smile Нова кутия е 12-14 бона. Втора употреба забрави. Но се намират понякога за 3-4-5 бона... Някой тук отваря ли, докато са още спасяеми? Дори и да не е тройка, най често заминават пета и шеста. Те първи остават и без масло. Да купиш бус без номера, който не може да се пробва на всички предавки, е руска рулетка. И другите са така, ама човек има илюзията, че го е проверил Smile Оня ден не купих един с доста, но приемливи кусури, защото виеше на пета и шеста. Сигурно е можел да сложи добавка, ако не подценяваше пациентите... Smile
Тези два мотора докъм 600000 биват. Още малко и плащаш едни 4-5000 за бутала, сегменти и дюзи. 2,2, които се слагат на Пежо и Ситроен оптимистично изкарват 400000, реално след 200000 си е лотария, според бройка и експлоатация до тогава.
Задните врати откъм пантите въобще не ги споменавам Smile Там нещата са трагедия при товарните. И другите Smile
Рейките са другия проблем, който е решим за сравнително малко пари.
Лагерите на търкалата са по 160 кинта без труда. Уж нищо... По 4... Smile Звучат добре на някои бусове, докато не се влезе хубаво в завой Smile Десен, че да се чуе откъм шофьора Smile
...
Това са мои (и чужди) първични разсъждения които може и да са тотално погрешни... Smile Мнения и реален опит?
Ей тъй, да върви тема и за тези неща Smile
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Кемпер / Каравана
gabroveca 2604
Клубен член с каравана
Клубен член с каравана


Регистриран на: 05 Ное 2010
Мнения: 2291
Местожителство: БГ- ВЕЛИНГРАД

МнениеПуснато на: Пет Юли 13, 2018 3:52 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Ако мога да ти бъда полезен - един дългуч като тебе спи напреки в кастенвагена си. Иван е пропуснал или забравил (може би от ЕГНто) за този кастенваген. А именно на Бойко и Ади. Питай го. А и мисля, че може да го видиш варианта на живо, що пък не и да си го купиш ако се продава.
Поздрави!
_________________
M&M - Мими и Милчо
Dethleffs RT 2
http://gabroveca.snimka.bg/automobiles/dethleffs-rt-2.561490.21967565
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Кемпер / Каравана
JRC2



Регистриран на: 06 Апр 2014
Мнения: 37

МнениеПуснато на: Пет Юли 13, 2018 4:41 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Въпросният кастен ма Бойко е Спринтер и спи напреки, НО леко е избушил страничния панел и е сложил "джоб" около 20-25см в който им влизат краката реално. Когато преди 4-5г той прави боя бус Дукато 2004г 2.3 JTD висока/дълга база на кастен, тогава ми показа неговия. Аз направих голяма надлъжна спалня на втори етаж за сметка на баня, тоалетна и т.н. други неща напред но ми трябваше гараж под спалнята за мотори. Реално гонех специално предназначение. Който и да е бус, но най-добре талянско-френските защото са квадратни до горе, а не стават като арка, като спринер например, тряба да е поне L4-5,H3, за да си оправдае името кастен. Разбира се това е моет виждане. Когато си правех въпросния бус на кастен бях ерген. сега сме 3ма с куче, кемпера ми е 6.40м и ми е добре.Не широко, а добре.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
chicken



Регистриран на: 13 Сеп 2016
Мнения: 2502
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет Юли 13, 2018 5:14 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Аз не съм виждал Дукато до 2006 което да е над 5,50! Нито на живо, нито на картинка. И визуално са ми по тесни и по-събрани горе. Не съм хващал рулетката де. Но за дължината със сигурност си нямах и идея, че има над 5,50. Затова и съм ги отписал...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Кемпер / Каравана
Данаил Делчев



Регистриран на: 21 Юли 2015
Мнения: 1253
Местожителство: Хасково / с. Узунджово

МнениеПуснато на: Пет Юли 13, 2018 5:18 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Пиле, можем да си зададем и още един подвъпрос - Защо да го правя ?
Ако решиш да го правиш както ти се иска (по мои непреки наблюдения - ти няма да претупаш нищо) - няма да ти излезе по евтино .
Този филм го играх почти година преди да си купя кемпера. Бусовете които се продават тук са тотална щета , замазана и парфюмирана за да може някой да се върже. Тук почти няма бус под 600 - 800 000 кM. Като се замислиш няма и как да има. Хората купуват бусове за да им работят. Едва ли са много тези чорбаджии тук и оттатък,които като видят новия модел и продават стария. Буса е магарето във всяка една фирма. Така че тук удряме на кокъл отвсякъде. Не отричам че може да изкочи зайчето от някъде ,но е късмет голям. В немското мобиле бусовете са на не знам си колко хиляди км , тук изведнъж цъфва бус ,10 годишен на видиш ли 160 000. И се почва "Ма той е карал тетрадки само ....от едната си книжарница до другата...." и т.н. Айде,знаем ги....
Второто което е не маловажно - ако ще е с уреди 2-ра употреба.....сещаш се какво ще става. Новите уреди са си цифра. И накрая като теглиш чертата се получава една крупна сума с която можеш спокойно да си купиш приличен кемпер.
Трето - не подценявай обема. Един заводски кемпер има достатъчно "обем въздух" който така се възприема от сетивата ,че не се "задушаваш".
Говориш с Иван , да съгласен съм ,но те са двама с куче. Говори с Роси и Стоян- и те са двама и за сефте бяха с внуче (стана яка рима Smile ) Не мисля че с деца в кастен ще бъде комфортно което и да е пътуване. Те растат,карат се,сърдят се,всеки си иска мястото...а в буса колко места ще има ?
Стана сигурно много дълго ,но се замисли,защото този бус после няма продаване,а ти неминуемо ще стигнеш до този извод.
Поредно- За да имаш комфорт на пътуване и спане - стеснява се банята. Ей,няма такъв кеф да имаш голяма баня и тоалетна. Ако са отделни - пак са малки.
Колоездач си ,ще възпиташ колоездачи. Къде ще сложиш колелата? Стойка естествено ,но като отвориш вратите отзад и ще ти се скъса все врата със стойката и колела пак заради тези панти които си цитирал в първия пост.
Стана дълго ..... Не искам да те отказвам и да оставаш с впечатление че не харесвам кастените. Харесвам ги дори много и особенно ако са направени добре. Всичко е едно подредено ,кипричко ....но , за двама. Това са моите 5 стотинки по темата. Помисли ,има време и за кастен. С кемепр не се ходи само в Гърция където цял ден шляпаш бос навън.
п.п. Всъщност харесвам повече от кастените единствено LAIKA KREOS 4009. Mim
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Кемпер / Каравана
chicken



Регистриран на: 13 Сеп 2016
Мнения: 2502
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет Юли 13, 2018 5:23 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Най накрая, Докторе, не можа да не признаеш, че човек има две мечти-бар на плажа и кастенваген Smile
Темата не е за мен и дали да е бус или кемпер, а за бусовете Smile Общо. Тука некви дървении и подобни да си излазят Smile
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Кемпер / Каравана
Данаил Делчев



Регистриран на: 21 Юли 2015
Мнения: 1253
Местожителство: Хасково / с. Узунджово

МнениеПуснато на: Пет Юли 13, 2018 5:38 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Е ,аз не съм разбрал явно. За темата съм некомпетентен. Има доста хора които се занимават с тези неща - ще стане ясно.

П.П. Ама то като се замисли човек ,колко ли му трябва та да се набутва в големи инвестиции....
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Кемпер / Каравана
chicken



Регистриран на: 13 Сеп 2016
Мнения: 2502
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет Юли 13, 2018 5:39 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Добре. Ползите от най високата база са ясни. Дукато Н2 търпи само два сантиметра под над ламарината, което е малко малко. Н3 е друга бира. Позволява и двете деца да се разделят на отделни легла, едното падащо над сепарето, което означава и повече въздух над долното легло отзад. Примерно. Негативите?
При 6,40 дължина и леглата, и бяната и сепарето стават буквално просторни. Каква е разликата във фериботните такси? Градско паркиране? Особено перпендикулярни паркоместа. За успуредните, квото се уреди, с камера за заден и с маневреността на Дукатото е ясна работата. Или има място, или няма. На другите като щръкне дупето...?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Кемпер / Каравана
chicken



Регистриран на: 13 Сеп 2016
Мнения: 2502
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет Юли 13, 2018 5:47 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Баси, това си е бар на плажа Smile
А финансовата страна е доста спорна. При уцелването на правилния бус, което е най трудното в задачата. Всички знаем какво се продава и за 30-40 бона, кемпери, а като говоря за бусове, в частност Троицата, става дума за 2007- . Нали се сещаш... Smile
Което навява на мисълта и за разхода. Ивеко отпада, защото ще гори колкото 6,80 Таберт Wink
За Дукато предполагам до девет с до 120. Гледал съм и данните на Роси и Стоян, ама не знам с каква скорост се движат.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Кемпер / Каравана
Данаил Делчев



Регистриран на: 21 Юли 2015
Мнения: 1253
Местожителство: Хасково / с. Узунджово

МнениеПуснато на: Пет Юли 13, 2018 5:48 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Феритата мисля че бяха до и над 7 м. За паркирането - дупето над тревичката щото е дълго и тогава муцунката не ти стърчи Smile
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Кемпер / Каравана
chicken



Регистриран на: 13 Сеп 2016
Мнения: 2502
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет Юли 13, 2018 5:50 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Бе на мен за фериботите ми се въртят едни 6 метра. Имам някакъв спомен за Рибарски и свален багажник за велосипеди. И за една Норвегия... Да не си помисли някой, че не четем Wink
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Кемпер / Каравана
Данаил Делчев



Регистриран на: 21 Юли 2015
Мнения: 1253
Местожителство: Хасково / с. Узунджово

МнениеПуснато на: Пет Юли 13, 2018 5:50 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

chicken написа:
Баси, това си е бар на плажа Smile ... в частност Троицата, става дума за 2007- . Нали се сещаш... Smile


Сещам се,ама аз съм мааалко по напред....сега ме глождят едни модели след 06.2014.....нали се сещаш.... Smile
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Кемпер / Каравана
chicken



Регистриран на: 13 Сеп 2016
Мнения: 2502
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет Юли 13, 2018 6:03 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Муцуната става много грозна! Wink И кисела Smile
Края на 2011 таблото става на дизайнера диарията. Уж почти същото, ама акано. Пак някъде по него време стават евро5 с Оня филтър, за който също нема кинти. Не щем Smile
Като стана дума за вратите, видях един, който се прави и пича беше разкарал вратите, подготвяше постоянна преграда над спалнята и капак под нея за багажнпто. Като на кемпер. Решава и някои зимни въпроси Smile
Междувпрочем с малко повече заигравка, ама малко, на 6 метра Дукато може да се получи спалня, широка 140 ( толкова е вкъщи) сепаре, което е 150 без предните въртящи седалки, което е повече от просторно (метър от седалки до седалки!) и баня 70 на 120 ( в караваната ни беше 70 на 76). Щото нали... Smile
Височина си трябва обаче! Май. Затова и питам де. Масово фабричните са на Н2.... Дори и с двуетажни легла...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Кемпер / Каравана
chicken



Регистриран на: 13 Сеп 2016
Мнения: 2502
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пет Юли 13, 2018 6:05 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Оф, истината е, че не им е грозна муцуната. Както и бруталията на новото Ивеко! Възбужда ме! Smile
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Кемпер / Каравана
petkovic



Регистриран на: 30 Авг 2012
Мнения: 175
Местожителство: B.G. Асеновград

МнениеПуснато на: Пет Юли 13, 2018 9:18 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

при бус от тройката с размери Н3L3 дължината на долното легло може да стане до 198см. но само ако е от третата височина.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Кемпер / Каравана
Покажи мнения от преди:   
Създайте нова тема   Напишете отговор    kemper-club forum Форуми -> Марки, модели и разпределения, избор на кемпер или каравана Часовете са според зоната GMT + 2 Часа
Иди на страница 1, 2, 3 ... 19, 20, 21  Следваща
Страница 1 от 21

 
Идете на:  
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Translation by: Boby Dimitrov