 |
kemper-club forum
Място за комуникация и споделяне на идеи, мероприятия и мнения на хора запленени от страстта наречена кемпер. Да погледнем живота от хубавата му страна!
|
ПЪРВО ПРОЧЕТИ ТОВА!
В този форум се комуникира на БЪЛГАРСКИ ЕЗИК, пише се на КИРИЛИЦА и моля НЕ СЕ ОТКЛОНЯВАЙТЕ от това правило! |
Уважавайте другите, за да уважават и вас! Бъдете преди всичко ХОРА, не примати! |
Предишната тема :: Следващата тема |
Автор |
Съобщение |
hamilton
Регистриран на: 25 Окт 2014 Мнения: 85 Местожителство: Sofia
|
Пуснато на: Пет Яну 16, 2015 10:46 am Заглавие: Избор на бус за трансформация в кемпер |
|
|
Привет на всички тук.
Търсейки нестандартна каравана, поподнах в този форум и се запалих по кемперите. Казвам нестандартна, защото изходната точка бе да е двуоса и къса за да мога да си качвам и мотора нея, но съответно не намерих нищо подходящо. Така се ориентирах, че по-добрия вариант е товарен бус дълга база, изчел съм всички теми по въпроса и стигнах до този извод. Говорих с Иван от Пловдив/вероятно той ще го прави/....Държах да е и 4х4, но явно трябва да се лиша от тази екстра, твърде трудни за намиране и скъпи. Спрял съм се на Дукато или Боксер, поне така ми препоръча Иван след 2007 г. Или Ивеко, но при него това ме притеснява, че е задно предаване и блокаж на дифа няма. Предпочитам да е на фабричен метан. Моля за вашите препоръки и мнения +ве и - си. Прилагам едни линкове от мобилето, кафявото с двойната гума много ме блазни, почти готово, но не ли твърде дълго ???
Поздрави и благодаря предварително за Вашите мнения.
http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=3&act=4&adv=31406901347683542&slink=8kg3be |
|
Върнете се в началото |
|
 |
hamilton
Регистриран на: 25 Окт 2014 Мнения: 85 Местожителство: Sofia
|
Пуснато на: Пет Яну 16, 2015 12:24 pm Заглавие: |
|
|
И това ми се върти в главата, но е много спартанско изпълнение и не твърде широко.Ако примерно си го направя по поръчка като товарно ремарке и после го преобурудвам ? Не видях някой да е разисквал такава тема тук, но също е добро решение на проблема, още повече че екстри като климатик/климатроник/ и авто-пилот, определено държа , а тях си ги има готови на колата.
ПП. Просто си расъждавам, пържейки се на бавен огън. Пълното щастие е скъпо, въпроса е кое е оптималното ?
http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=9&act=4&adv=91381827731046920&slink=8kgvab |
|
Върнете се в началото |
|
 |
Женени с Деца

Регистриран на: 18 Апр 2009 Мнения: 561 Местожителство: Пловдив
|
Пуснато на: Пет Яну 16, 2015 1:07 pm Заглавие: |
|
|
Това са куриерските бусове на UPS, докарани от Унгария. Как ли са карани и колко ли ? Но 240 000 км. не са много... _________________ Твърде стари, за да работим; твърде млади, за да умираме - време ни е да пътуваме!  |
|
Върнете се в началото |
|
 |
СандрЕли

Регистриран на: 30 Окт 2009 Мнения: 726 Местожителство: БГ
|
Пуснато на: Пет Яну 16, 2015 2:20 pm Заглавие: |
|
|
Избора ти за изпълнител на идеята е точен. Довери му се и за избора на буса, така ми се струва, че ще достигнеш най-близкото до твоите желания. На Иван не му е за сефте и знае как да направи това което ти ще му подадеш като идея. Успех!! |
|
Върнете се в началото |
|
 |
hamilton
Регистриран на: 25 Окт 2014 Мнения: 85 Местожителство: Sofia
|
Пуснато на: Пет Яну 16, 2015 2:48 pm Заглавие: |
|
|
Женени с Деца написа: | Това са куриерските бусове на UPS, докарани от Унгария. Как ли са карани и колко ли ? Но 240 000 км. не са много... | И в немското мобиле ги има същите от 200 000 км. до към 310 000 км. Цените са подобни, но не е това, което ме възпира. Габарите не са ли му твърде големи..... ако трябва да се завирам някъде. Примерно това че е с двойни гуми би ли ми създало проблеми относно да карам навсякъде, когато пътувам. Ще го регистрирам до 3500кг. но иначе е над 5 тона. В БГ няма имам проблеми, но навън не знам как седи въпроса, до колкото знам си те таксуват на тонаж. Размера на товарна част 5.60 на 2.20 широко |
|
Върнете се в началото |
|
 |
Георги Геков

Регистриран на: 25 Фев 2013 Мнения: 362 Местожителство: София,Нови Искър....
|
|
Върнете се в началото |
|
 |
hamilton
Регистриран на: 25 Окт 2014 Мнения: 85 Местожителство: Sofia
|
Пуснато на: Пет Яну 16, 2015 4:03 pm Заглавие: |
|
|
Гледал съм го многократно, много ми харесва как е направен, но няма климатик, освен това е дизел. Почитател съм на бензина заради евтината алтернатива газ-метан и значително по-евтината подръжка. |
|
Върнете се в началото |
|
 |
North wind Клубен член с кемпер


Регистриран на: 29 Ное 2013 Мнения: 1034 Местожителство: Пловдив
|
Пуснато на: Пет Яну 16, 2015 8:52 pm Заглавие: |
|
|
hamilton имаш ли нещо общо с този ?
 _________________ Търсиш път! За какво ти е? |
|
Върнете се в началото |
|
 |
MITKO70 Клубен член с каравана


Регистриран на: 23 Мар 2008 Мнения: 7082 Местожителство: София
|
Пуснато на: Съб Яну 17, 2015 12:05 am Заглавие: |
|
|
hamilton написа: | Ще го регистрирам до 3500кг. но иначе е над 5 тона. |
Не е проблем това,но ако идва така по документи от страната от която е купен.Тук не променят нищо ,както е по европейските документи.Дали може да се направи тук,незнам,може и да има начин,но сигурно и цена.И както казваш за БГ все още няма проблем,взима го до 3500кг.,товари го до 5000кг.,но на вън не става.А, Ивеко с блокаж на дифа има и е верния бус Ти си фен на бензина ,заради газифицирането,но това са по-редките модификации на Ивеко,верния ,масовия бус който се кара е ДИЗЕЛ.Всеки си знае обаче какво търси,успех в начинанието. |
|
Върнете се в началото |
|
 |
hamilton
Регистриран на: 25 Окт 2014 Мнения: 85 Местожителство: Sofia
|
Пуснато на: Съб Яну 17, 2015 3:13 am Заглавие: |
|
|
MITKO70 написа: | hamilton написа: | Ще го регистрирам до 3500кг. но иначе е над 5 тона. |
Не е проблем това,но ако идва така по документи от страната от която е купен.Тук не променят нищо ,както е по европейските документи.Дали може да се направи тук,незнам,може и да има начин,но сигурно и цена.И както казваш за БГ все още няма проблем,взима го до 3500кг.,товари го до 5000кг.,но на вън не става.А, Ивеко с блокаж на дифа има и е верния бус Ти си фен на бензина ,заради газифицирането,но това са по-редките модификации на Ивеко,верния ,масовия бус който се кара е ДИЗЕЛ.Всеки си знае обаче какво търси,успех в начинанието. | Би ли се обосновал, защо според теб Ивеко е правилния избор освен, че е на рама ? На обява с блокаж не съм попадал за Ивеко. Ако не намера метанов, ще е дизелов. |
|
Върнете се в началото |
|
 |
vvn52 Клубен член с кемпер


Регистриран на: 06 Дек 2008 Мнения: 631 Местожителство: София
|
Пуснато на: Съб Яну 17, 2015 6:13 am Заглавие: |
|
|
[quote="hamilton"][quote="MITKO70"] hamilton написа: | Ще го регистрирам до 3500кг. но иначе е над 5 тона. |
Има ли някакъв начин да стане това. Ако някой знае нека да каже.  |
|
Върнете се в началото |
|
 |
Минчо

Регистриран на: 04 Юни 2008 Мнения: 94 Местожителство: гр.София
|
|
Върнете се в началото |
|
 |
North wind Клубен член с кемпер


Регистриран на: 29 Ное 2013 Мнения: 1034 Местожителство: Пловдив
|
Пуснато на: Съб Яну 17, 2015 9:44 am Заглавие: |
|
|
Не ми отговори на въпроса, но за да запазя доброто ти мнение за форума, ще ти отговоря максимално честно на въпросите, тъй като и мен са ме терзаели подобни и вече съм извървял част от твоят път.
Определено кемперът е по-добрият избор, но е и значително по-скъпият.
4х4 е най-добрият избор, а Мерцедес е върхът /въпреки, че при втората употреба марката е без значение. Важното е състоянието на машината/, но е високобюджетно решение /независимо дали ще го купиш готов кемпер или ти ще си го правиш/.
Ако си се спрял на дълга база, забрави за предното предаване. В момента в който обзаведеш дългата база и качиш мотора отзад, предницата ти увисва във въздуха и дори малки баири извън асфалта ще са ти проблем, защото ще стъпваш тук- таме /колеги от форума, които са го изпитали могат да споделят/. Ако държиш на предното се ориентирай към къса база, но не се сещам за успешен камион с предно.
Не коментирам марки и модели /защото ще се породят безсмислени спорове/, само отбелязвам, че грешиш за блокажа на Ивекото. Има такива с блокаж, а и има китове , които можеш да си закупиш онлайн и сам да си го монтираш /или съответно квалифициран майстор ако ти не можеш/. Въпреки, че в новата гама на Ивеко има перфектни 4х4 машини /и на тяхната база и много добри кемпери/ не мога да го сравня с един Унимог /просто няма база/. Бюджет ...
Относно двойната гума: Ако търсиш проходимост извън асфалта, търси единична гума. Двойното се компенсира с по-висок индекс на товароносимостта на гумата /това съответно я оскъпява, но купуваш 2, а не 4 и идва същото/. Единичната гума със задно без блокаж стига извън пътя по-далеч от двойната със блокаж /факт, който съм изпитал/. С дългата база независимо от гумите забравяш за неравни терени /все нещо някъде опира/.
Относно горивото: Ако очакваш барела суров петрол да се задържи на нива малко над 40 $ /сегашните нива на борсите/ няма голям смисъл от метан. С метана постигаш икономия за сметка на мощността. Ако не те дразни умаляването по баирите, значи метанът е твоето гориво.
Не вярвам куриерски камион на 10 години да е на 240 000 км. Та той не си е избил парите ако е каран по 24 000 на година ,за да се продава на тази цена.
И на края без да правя реклама /тук ако съм в нарушение админът може да ме отреже без никакви скрупули/. При "Женени с деца" имаше много добър заводски кемпер 4х4 на много разумна цена, която няма как да постигнеш ,ако тръгнеш сам /или с майстори/ да го правиш. За твоя случай, ще иска само да му се добави стойката за мотор.
Дано да съм ти бил полезен и не съм отегчил аудиторията с многоредовото ми изказване
 _________________ Търсиш път! За какво ти е? |
|
Върнете се в началото |
|
 |
hamilton
Регистриран на: 25 Окт 2014 Мнения: 85 Местожителство: Sofia
|
Пуснато на: Съб Яну 17, 2015 10:53 am Заглавие: |
|
|
[quote="vvn52"][quote="hamilton"] MITKO70 написа: | hamilton написа: | Ще го регистрирам до 3500кг. но иначе е над 5 тона. |
Има ли някакъв начин да стане това. Ако някой знае нека да каже.  | Незнам дали има начин, но в случая продавача така ми каза, че той ще го направи до 3500кг, ако се стигне до сделка. |
|
Върнете се в началото |
|
 |
hamilton
Регистриран на: 25 Окт 2014 Мнения: 85 Местожителство: Sofia
|
Пуснато на: Съб Яну 17, 2015 10:56 am Заглавие: |
|
|
Минчо написа: | а защо не метанодизел? | Става конструктивно сложно, а в случая е заводцко изпълнение на метан. |
|
Върнете се в началото |
|
 |
|
|
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети
|
|