kemper-club forum Форуми kemper-club forum
Място за комуникация и споделяне на идеи, мероприятия и мнения на хора запленени от страстта наречена кемпер. Да погледнем живота от хубавата му страна!
 
 Въпроси/ОтговориВъпроси/Отговори   ТърсенеТърсене   ПотребителиПотребители   Потребителски групиПотребителски групи   Регистрация 
 ПрофилПрофил   Влезте, за да видите съобщенията сиВлезте, за да видите съобщенията си   ВходВход 

ПЪРВО ПРОЧЕТИ ТОВА!

В този форум се комуникира на БЪЛГАРСКИ ЕЗИК, пише се на КИРИЛИЦА и моля НЕ СЕ ОТКЛОНЯВАЙТЕ от това правило!
Уважавайте другите, за да уважават и вас! Бъдете преди всичко ХОРА, не примати!
Кемпер с по-проходими качества ... дискусионна тема
Иди на страница 1, 2, 3, 4, 5, 6  Следваща
 
Създайте нова тема   Напишете отговор    kemper-club forum Форуми -> Марки, модели и разпределения, избор на кемпер или каравана
Предишната тема :: Следващата тема  
Автор Съобщение
North wind
Клубен член с кемпер
Клубен член с кемпер


Регистриран на: 29 Ное 2013
Мнения: 1034
Местожителство: Пловдив

МнениеПуснато на: Съб Яну 17, 2015 4:02 pm    Заглавие: Кемпер с по-проходими качества ... дискусионна тема Отговорете с цитат

Тема за свободна дискусия за кемперите и техните офроуд качества тръгнала от тук:
hamilton написа:
Привет на всички тук.
Търсейки нестандартна каравана, поподнах в този форум и се запалих по кемперите. Казвам нестандартна, защото изходната точка бе да е двуоса и къса за да мога да си качвам и мотора нея, но съответно не намерих нищо подходящо. Така се ориентирах, че по-добрия вариант е товарен бус дълга база, изчел съм всички теми по въпроса и стигнах до този извод. Говорих с Иван от Пловдив/вероятно той ще го прави/....Държах да е и 4х4, но явно трябва да се лиша от тази екстра, твърде трудни за намиране и скъпи. Спрял съм се на Дукато или Боксер, поне така ми препоръча Иван след 2007 г. Или Ивеко, но при него това ме притеснява, че е задно предаване и блокаж на дифа няма. Предпочитам да е на фабричен метан. Моля за вашите препоръки и мнения +ве и - си. Прилагам едни линкове от мобилето, кафявото с двойната гума много ме блазни, почти готово, но не ли твърде дълго ???
Поздрави и благодаря предварително за Вашите мнения.
http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=3&act=4&adv=31406901347683542&slink=8kg3be


Лично мое мнение е, че спринтер 4х4 става за нещото, което си намислил стига да преглътнеш липсата на връзка между шофьорската и караванната част /пълно щастие няма/.
Ако си готов на този компромис и твърдо си решил, че ти ще си го правиш, съветът ми е да го направиш такъв тип:





т.е. в четирите външни ъгъла по един крик и с елементарна механика на каросерията за 10 минути ще можеш да сваляш караванната част и да си ползваш буса за товарен. През седмицата ще си имаш работно добиче, а уикенда кемпер. Оставяш си го по документи товарен и къмпинг-кутията ти е товара.
Ако не търсиш прекаленият лукс с 30 000 при разумно харчене ще го постигнеш /моят излезе значително по евтино, но не е 4х4 и сам си го правих/.
Качиш ли по дълъг фургон + мотора се приготви задължително за въздушни възглавници отзад.

big dog
_________________
Търсиш път! За какво ти е?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Кемпер / Каравана
hamilton



Регистриран на: 25 Окт 2014
Мнения: 84
Местожителство: Sofia

МнениеПуснато на: Съб Яну 17, 2015 9:09 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Това е интересно решение за което също съм си мислил, но с американски пикап и по голяма фургонна част. Но за съжаление твърде скъпо. В щатите ги ползват за лов и втора употреба тръгват от 15000$ само за фургона. Ако е Спринтер не може ли да е свързан с топла връзка ?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
petkovic



Регистриран на: 30 Авг 2012
Мнения: 188
Местожителство: B.G. Асеновград

МнениеПуснато на: Нед Яну 18, 2015 7:46 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Има и една малка но съществена подробност, Мерцедеса и Ивекото са прекрасни но ширината им е 176см. и трудно се разполага леглото напречно/има хубави варианти с надлъжно разположено легло/ другото е че буса няма да е нов и ръждите ще са тръгнали.
Другия вариант Пежо, Ситроен и Фиат след 2006 г. Купето /фургона/ са поцинковани и имат двойно по-голяма антикорозионна защита, по евтини са и ширината им е 187см. което е с 3см. по-малко от стандартното легло.
Успех в начинанието.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Кемпер / Каравана
North wind
Клубен член с кемпер
Клубен член с кемпер


Регистриран на: 29 Ное 2013
Мнения: 1034
Местожителство: Пловдив

МнениеПуснато на: Нед Яну 18, 2015 9:00 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

petkovic Smile
Точно от това се опасявах, пишейки в тази тема и споделяйки моят опит.
Притеснявах се, че веднага ще почне един дебат /коя е най-марката, кое е най-проходимото, кое е най-широкото, кое е най-здравото, кое е по-по-най/.
От моята гледна точка и от опита ми съм стигнал до извода, че няма идеален вариант /особено, когато съществува понятието бюджет/. Идеален е само Господ, но никой не го е виждал ...
Не искам по никакъв начин да влизам в спор с теб, само ще отбележа някои факти и ще прекратя участието ми в темата.
Сигурно някои модели Мерцедеси и Ивеко имат ширина 176 см.
Мерцедесът в гаража ми е с вътрешни размери на товарната част 207/405 /работна машина/
Ивекото, което съм преустроил , е с вътрешни размери на фургона 200/350 /кемпер, в който хората, които са влизали са възкликвали "колко е функционален и в същото време просторен"/. Диванът в разтегнато състояние е 195/130 см. разположен напречно. Въпреки изричната забрана на съпругата ми ти показвам как може да се случи това !


Да, съгласен съм, че корозионното покритие на шаситата им не е най-доброто, но това е въпрос на правилна поддръжка и експлоатация. Фургоните, за които говоря , са алуминиева рамка с термоизолация /тук няма какво да гние/. Мерцедеса се е доказал във времето и затова е на малко по-различна цена.
Ако си проследил внимателно, в темата се коментира вариант за 4х4 или в по-лошия случай със задно, за по-добра товароносимост, защото човекът ще си кара мотора с него и иска да излиза извън асфалта. Ако имаш конкретна идея, с която можеш да помогнеш на hamilton, моля да я споделиш. Не конкретизираме марка - търсим подходящата машина, отговаряща на изискванията.
Имаме конкретно задание, конкретен бюджет и се опитваме да постигнем максимална ефективност при решението му.
И още веднъж да отбележа Smile
Нямам любима марка, модел, серия или година на производство. Важното е да вършат нужната дейност и да се чувстваш комфортно.
big dog
_________________
Търсиш път! За какво ти е?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Кемпер / Каравана
North wind
Клубен член с кемпер
Клубен член с кемпер


Регистриран на: 29 Ное 2013
Мнения: 1034
Местожителство: Пловдив

МнениеПуснато на: Нед Яну 18, 2015 9:08 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

hamilton написа:
Това е интересно решение за което също съм си мислил, но с американски пикап и по голяма фургонна част. Но за съжаление твърде скъпо. В щатите ги ползват за лов и втора употреба тръгват от 15000$ само за фургона. Ако е Спринтер не може ли да е свързан с топла връзка ?


При проектирането на американски пикап не се мисли за разхода на гориво и за цените му в Европа Smile
При обикалянето по баирите шасито търпи усукване. Аз също съм мислил за вариант с топла връзка, но не посмях да рискувам. Вероятността за скъсването и теч от там според мен е доста голяма. Не съм правил сметка колко би излязло да се произведе изцяло нов фургон от такъв тип.
big dog
_________________
Търсиш път! За какво ти е?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Кемпер / Каравана
hamilton



Регистриран на: 25 Окт 2014
Мнения: 84
Местожителство: Sofia

МнениеПуснато на: Пон Яну 19, 2015 9:36 am    Заглавие: Отговорете с цитат

North wind написа:
hamilton написа:
Това е интересно решение за което също съм си мислил, но с американски пикап и по голяма фургонна част. Но за съжаление твърде скъпо. В щатите ги ползват за лов и втора употреба тръгват от 15000$ само за фургона. Ако е Спринтер не може ли да е свързан с топла връзка ?


При проектирането на американски пикап не се мисли за разхода на гориво и за цените му в Европа Smile

big dog
Не ме разбра относно пикака, разхода му много пъти е доста преувеличен, всъщност е доста задоволителен. Фургона като при теб както си го направил е много скъп, а и докарването му дотук също не е евтино, защото не се побира на щирина в контейнер. Иначе това, което ти си направил е оптималния вариант, за което браво. Друг е въпроса, че е за сметка на комфорта
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
loveforever
Администратор
Администратор


Регистриран на: 29 Сеп 2007
Мнения: 8780
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон Яну 19, 2015 10:25 am    Заглавие: Отговорете с цитат

Зачетох се в темата и ми се появиха доста празноти откъм изисквания свързани с ползването на това което трябва да се направи. Какво се има предвид под по-проходима машина? До какви места трябва да се ходи с нея? Колко голям трябва да е караванния отсек и какво и как да има вътре? Какъв е бюджета ?

В момента на принципно ниво лично на мен проекта ми изглежда като хубав мираж в сферата на желанията без възможност за реално постигане.
_________________
Магия в лилаво
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя
North wind
Клубен член с кемпер
Клубен член с кемпер


Регистриран на: 29 Ное 2013
Мнения: 1034
Местожителство: Пловдив

МнениеПуснато на: Пон Яну 19, 2015 11:03 am    Заглавие: Отговорете с цитат

loveforever написа:
Зачетох се в темата и ми се появиха доста празноти откъм изисквания свързани с ползването на това което трябва да се направи. Какво се има предвид под по-проходима машина? До какви места трябва да се ходи с нея? Колко голям трябва да е караванния отсек и какво и как да има вътре? Какъв е бюджета ?

В момента на принципно ниво лично на мен проекта ми изглежда като хубав мираж в сферата на желанията без възможност за реално постигане.


hamilton написа:
Относно Спринтер 4х4 си мисля за тези модели, но да сложа по-дълаг фургон, ако това е възможно: Бюджета ми е 30 000лв.


Или в по-лекия вариант - задно предаване с блокаж на диференциала. Абсолютно постижим "мираж", но май нагазих в непонятна тема и сигурно е по-добре да минем на лични.
Извинявам се на всички, които съм отегчил или подразнил по някакъв начин.

big dog
_________________
Търсиш път! За какво ти е?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Кемпер / Каравана
North wind
Клубен член с кемпер
Клубен член с кемпер


Регистриран на: 29 Ное 2013
Мнения: 1034
Местожителство: Пловдив

МнениеПуснато на: Пон Яну 19, 2015 11:38 am    Заглавие: Отговорете с цитат

loveforever написа:
Зачетох се в темата и ми се появиха доста празноти откъм изисквания свързани с ползването на това което трябва да се направи. Какво се има предвид под по-проходима машина? До какви места трябва да се ходи с нея?


Под по-проходима аз разбирам нещо такова:











А къде иска да ходи hamilton с нея и мотора си, си е негова работа Smile

big dog
_________________
Търсиш път! За какво ти е?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Кемпер / Каравана
vvn52
Клубен член с кемпер
Клубен член с кемпер


Регистриран на: 06 Дек 2008
Мнения: 619
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон Яну 19, 2015 11:42 am    Заглавие: Отговорете с цитат

Голям фургон за офроуд не става не се заблуждавайте. Аз имах направена УАЗка на кемпер с възможно най големия ,който е разрешен по закон винаги съм имал големи проблеми с фургона и при това с лек офроуд . Просто тези две неща са несъвместими за България , може за степта и пустинята да се ползва. За риболов и лов не става, трябва си джип с малка караванка , евентуално fingers п.п. По добре от оригинален кемпер няма. правения не излиза много по евтин и много много труд . А за такъв бюджет може да се докара такова бижу от Германия.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Кемпер / Каравана
North wind
Клубен член с кемпер
Клубен член с кемпер


Регистриран на: 29 Ное 2013
Мнения: 1034
Местожителство: Пловдив

МнениеПуснато на: Пон Яну 19, 2015 12:11 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

vvn52 написа:
Голям фургон за офроуд не става не се заблуждавайте. Аз имах направена УАЗка на кемпер с възможно най големия ,който е разрешен по закон винаги съм имал големи проблеми с фургона и при това с лек офроуд . Просто тези две неща са несъвместими за България , може за степта и пустинята да се ползва. За риболов и лов не става, трябва си джип с малка караванка , евентуално fingers п.п. По добре от оригинален кемпер няма. правения не излиза много по евтин и много много труд . А за такъв бюджет може да се докара такова бижу от Германия.


Аз също не говоря за тежък офроуд или лов. Идеята е да не викаш трактор, когато завали дъжд пък ти си на брега на язовира или да не се притесняваш да стъпиш на пясъка на плажната ивица, една педя сняг да не те плаши. Примерно, когато полицията е завардила язовир Копринка, да успееш да стигнеш до сбирката през гората. Ей такива дребни нещица Smile
Естествено, че по добър от оригиналния кемпер няма, но се опасявам, че за оригинален 4х4 /от този тип/ парите не стигат. Мисля, че ако си ентусиаст и с повечко труд за тези пари ще си сглобиш нещо доста прилично, стига да не ти се налага да ходиш на пластичен хирург Smile

big dog
_________________
Търсиш път! За какво ти е?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Кемпер / Каравана
jentlemente



Регистриран на: 11 Юни 2014
Мнения: 14
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон Яну 19, 2015 2:25 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Колегата нека погледне газ "виетнамка"с фургон. ..става и за офроуд и за преодоляване на реки и езера...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Кемпер / Каравана
North wind
Клубен член с кемпер
Клубен член с кемпер


Регистриран на: 29 Ное 2013
Мнения: 1034
Местожителство: Пловдив

МнениеПуснато на: Пон Яну 19, 2015 3:03 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

ls1 написа:
Между другото кемпера от тази тема

http://www.nariba.com/forum/viewtopic.php?f=28&t=40665

гледам, че се продава тук

http://www.mobile.bg/91354013339870883

Много хубаво изпълнение, по-нисък от алковените (аман от клони), корав двигател, блокаж на задния мост, вече не знам доколко те притеснява годината на производство и цената.


Старата любов ръжда не хваща Smile
Доста висока цена за 20 и кусур годишно, но пък ако шасито му е здраво ... май си струва.
В случая си трябва оглед.

Честно казано аз от самото начало съм си го представял нещо по-такова Smile
https://www.youtube.com/watch?v=eFdFAVS42-s
Пък било то старо, грозно и ръждиво...
Нека hamilton прецени до колко сме му полезни и изрази своето мнение.

big dog
_________________
Търсиш път! За какво ти е?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Кемпер / Каравана
North wind
Клубен член с кемпер
Клубен член с кемпер


Регистриран на: 29 Ное 2013
Мнения: 1034
Местожителство: Пловдив

МнениеПуснато на: Пон Яну 19, 2015 3:08 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

jentlemente написа:
Колегата нека погледне газ "виетнамка"с фургон. ..става и за офроуд и за преодоляване на реки и езера...



Ти сериозно ли ?

big dog
_________________
Търсиш път! За какво ти е?
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Кемпер / Каравана
loveforever
Администратор
Администратор


Регистриран на: 29 Сеп 2007
Мнения: 8780
Местожителство: София

МнениеПуснато на: Пон Яну 19, 2015 3:39 pm    Заглавие: Отговорете с цитат

Понеже аз офроуда го разбирам така:





а кемперизма така:









до сега не съм виждала реален образец, който да удовлетворява и двете неща и да се вмества в бюджет до 30000лв.

В рамките на този бюджет може да се постигнат много варианти при които с определни компромиси в една или друга насока да се получи нещо което е "ни риба ни рак" и върши работа, но няма как един 20-25 кубиков фургон да е офроуд проходим на такава цена.
_________________
Магия в лилаво
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла Посетете сайта на потребителя
Покажи мнения от преди:   
Създайте нова тема   Напишете отговор    kemper-club forum Форуми -> Марки, модели и разпределения, избор на кемпер или каравана Часовете са според зоната GMT + 2 Часа
Иди на страница 1, 2, 3, 4, 5, 6  Следваща
Страница 1 от 6

 
Идете на:  
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Translation by: Boby Dimitrov