kemper-club forum Място за комуникация и споделяне на идеи, мероприятия и мнения на хора запленени от страстта наречена кемпер. Да погледнем живота от хубавата му страна!
Регистриран на: 29 Сеп 2007 Мнения: 10207 Местожителство: София
Пуснато на: Чет Ное 07, 2019 1:05 pm Заглавие:
През 1956 г. германският производител на мотоциклети Zündapp навлиза и на автомобилния пазар с едно необичайно четириколесно превозно средство. Моделът неслучайно е наречен Janus - на името на римския бог Янус, който е изобразяван с две лица обърнати срещуположно едно на друго.
Малкият автомобил е почти напълно симетричен и има общо две врати - по една отпред и отзад. Вътре има възможност да пътуват до 4 души, като тези отзад са с гръб към движението. Двигателят е монтиран по средата на автомобила - точно между предната и задната седалки.
Интересна подробност за този автомобил е това, че е проектиран и да служи за нощувка на двама души. Двете седалки имат възможност да се превърнат в легло, а под тях да се постави багаж. Това е и причината един от експонатите в музея на Erwin Hymer в Германия да е реставриран Zündapp Janus.
Регистриран на: 29 Сеп 2007 Мнения: 10207 Местожителство: София
Пуснато на: Чет Ное 21, 2019 1:50 pm Заглавие:
1937 Western Clipper
Някои твърдят, че американският Western Clipper от края на 30-те е най-красивият кемпер на 20-ти век. Разработен от индустриалния дизайнер Бруукс Стивънс, външният вид на кемпера е в унисон с дирижаблите (цепелините) властващи в небето по онова време.
На база дизайна на Стивънс са произведени различни вариации на превозни средства - от товарни ванове, през мобилни офиси, до кемпери. При последните има дори такива с кухненски уреди и санитарен възел.
Регистриран на: 29 Сеп 2007 Мнения: 10207 Местожителство: София
Пуснато на: Чет Яну 16, 2020 4:32 pm Заглавие:
Как мъж преобрази старата каравана в малък дом
Хората, които са запалени по каравани знаят, че легендарната Airstream придава друго усещане на пътуването. Става дума за нещо специфично в дизайна, което омагьосва, но в същото време връща с десетилятия назад.
Сайтът Livingbiginatinyhouse ни развежда в именно такъв стар модел от 60-те години, превърнат в същински дом на колела в Калифорния. Напълно реновирана, тази каравана предлага със сигурност прекрасно изживяване по време на пътуване. Собственикът допуска камерата, която ни развежда из това малко, но доста компактно жилище. Караваната е произведена през 1968 г. и е в семейството на Оугъст вече три поколения. В нея има много история, спомени и мили изживявания.
Когато бащата на Оугъст му подарява караваната, тя е в много лошо състояние. Въпреки това той решава, че може да ѝ вдъхне нов живот, привърщайки я в уютен и модерен дом на колела. Оугъст е на ти с реновациите, защото е интериорен дизайнер. Има знанията как да върне стария блясък на караваната, но с нотка свежест, без обаче да променя твърде много от оригиналния характер. Идеята на реновацията е не само да модернизира и подобри, а да запази историческия облик. Оригиналните елементи са запазени, като са внесени малко повече съвременни удобства. Виждат се нови дизайнерски елементи отвътре, които правят караваната още по-уникална.
Има достатъчно пространство за кухня, дневна и комфортна спалня.
Оугъст се наслаждава на всички удобства - има соларни панели за електричество, резервоар за вода, осигуряващ изобилие от прясна вода, както и т.нар. суха компостна тоалетна.
Младият мъж не е само интериорен дизайнер, той се занимава с музика. Заради двете му професии Оугъст пътува доста. Този подвижен дом му е от голяма полза, защото винаги има къде да релаксира.
Регистриран на: 29 Сеп 2007 Мнения: 10207 Местожителство: София
Пуснато на: Вто Яну 28, 2020 2:07 am Заглавие:
Една интересна обява из социалните мрежи:
Цитат:
Продаваме нашият кемпер Iveco, защото пътуването ни с неги от Европа до Южна Африка е почти завършено. Автомобилът е разположен в Южна Африка и можем да ви помогнем с доставката, ако е необходимо.
Това е оригинален Iveco WM 40.10 (4ton-100hp), но возилото е с намалена маса до 3.5t, така че можете да се кара с нормална (B) шофьорска книжка. Това спестява данъци, цени в националните паркове, цени на тол и т.н. ...
Кемпера е бивш полицейски бус от Белгия, поради което е добре поддържан и с нисък пробег. Той е от 1990 г. и само на 63 000 км с оригиналния си двигател. Използва 16liter гориво на 100km за средно 5000km. Волана е ляв.
Този кемпер е преминал навсякъде от Сахара и Сахел до гофрираните пътища на Южна Африка и е готов за ново приключение. Достатъчно малък и пъргав е за да върви заедно с нормалния трафик, но и достатъчно голям отвътре, за да има комфорта на дом.
Технически данни
- 2.5 TD - 74 Kw SOFRI двигател тип 8140.27 (Fiat)
- зъбен ремък: верига
- Ръчна скоростна кутия 5 скорости
- редукторна скоростна кутия с 5 ниски предавки
- Стандартен заден двигател:
- Заключващ се централен диференциал за пълен 4x4
- Заключващ се заден диференциал
- Заключващ преден диференциал
- Гуми: Това са натовски военни гуми с подсилени странични стени:
- 2x Michelin Tubeles XZL 100R16 (всички терени)
- 2x Michelin Tubeles XL 90R 16 (кални гуми)
- 1x резервен XZL
- Джанти: 3-стоманени джанти
- Шаси на стълба без ръжда:
- Отпред: удари на окачване и торсионни пръти
- Гръб: усилена с окачване листа и удари
- Предни спирачки: диск + накладки
- Задни спирачки: барабанни спирачки
- Цялостна електрическа система на 24V (2-ра стартова батерия)
- solarpanel 290W - 100/20 MPPT интелигентен слънчев контролер на заряд на Victron
- Контролер за батерията Cyrix Victron
- 2 батерии за караванната част - 180Ah Bosch L5 013
- 6 и 12v USB връзки
- един 24v / 220v 500W преобразувател Victron
- една 220v Евро връзка
- 220V / 24V зарядно за батерии, вградено в Victron
- 24v - 12v преобразувател за хладилни и usb буксата Victron
- Водна помпа: Shurflo Trail king 10 24v
- Воден филтър: Aqua логичен ултра с активен въглен филтър
Автомобила има завършен интериор на кемпер, направен през 2018 г
- Размер на вътрешния кемпер секция: L 2m65 - W 1m80 - H 1m65
- Алуминиев корпус с 3 см изолация в стените, 6 см в покрива и в долната плоча.
- Маса за хранене и места за сядане за 4 човека
- Масата се сгъва до легло (140 х 180) с матрак от мемори пяна и устойчив, миещ се жълт капак
- Хладилник с компресор 80L + фризер 3L
- Кухненски блок (120cmx50cm) с мивка / готварска печка (с изпускателен кран, само студена вода), 1 газов огън за готвене и много работно пространство
- Вграден 100L воден резервоар
- Връзка за външен душ + душ глава
- 12v LED лихтиране с дистанционно управление
- Много място за съхранение + невидимо място за съхранение на пари, паспорти и т.н.
-В кабина - JVC радио с връзка за usb и aux връзка за телефон
- Подът на кабината е безпроблемно + изолиран с 2 см изолация Armaflex + завършен с фиксиран килим
Други спецификации:
- Нови прозорци в кабината (отпред и отстрани) с предпазно стъкло
- Нови инжектори за гориво
- Ремонтиран дизелов помпон
- Подсилени листни пружини
- Нови оригинални амортисьори на Iveco
- Ново диференциално масло- Ново задно уплътнение на диференциал
- Нова водна помпа
- Ремонтирано турбо
- Сервиз за масло и филтър на всеки 6000 км с марка масло
- 2 отделни резервоара за дизел с ръчен превключвател = 60L + 70L
- Покрив с размер - дължина 4.86м
- Колесна база 2.8м
- Обръщане - кръг от 10м
- 2 кутии за съхранение зад задните колела
И още много екстри за пътуване по суша, като печка Coleman (2-хт. Бензинов котлон), работни плотове, въздушен компресор 12V и т.н. ...
Подробен преглед и повече снимки можете да получите при поискване.
Часовете са според зоната GMT + 2 Часа Иди на страница 1, 2Следваща
Страница 1 от 2
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети