|
kemper-club forum
Място за комуникация и споделяне на идеи, мероприятия и мнения на хора запленени от страстта наречена кемпер. Да погледнем живота от хубавата му страна!
|
ПЪРВО ПРОЧЕТИ ТОВА!
В този форум се комуникира на БЪЛГАРСКИ ЕЗИК, пише се на КИРИЛИЦА и моля НЕ СЕ ОТКЛОНЯВАЙТЕ от това правило! |
Уважавайте другите, за да уважават и вас! Бъдете преди всичко ХОРА, не примати! |
Предишната тема :: Следващата тема |
Автор |
Съобщение |
MMK
Регистриран на: 21 Юни 2021 Мнения: 6
|
Пуснато на: Вто Юли 20, 2021 12:33 pm Заглавие: тягов акумулатор 100 Ah |
|
|
Здравейте,
отскоро съм собственик на кемпер, който нямаше соларна инсталация. Може би малко прибързано купих панел (180 W https://solarhouse.bg/product/fotovoltaichen-monokristalen-panel-180w/ ) и контролер https://solarhouse.bg/product/solaren-controler-epever-tracer2210a-40a-mppt/ 20А и ги сложих.
Стартовият акумулатор беше 100Ah, смених го с нов преди 2 месеца .
Акумулаторът за караванната част беше също 100 Ah , но беше сложен стартов, и двата се зареждаха от алтернатора, което може би е вършило работа на предишния собственик, но аз искам да ползвам соларната инсталация.
Наскоро и акумулаторът за караваната умря и ще ви помоля за съвет какъв да взема, ориентирал съм се за акумулатор около 100Ah (би трябвало да ми покрива нуждите, намам и кой знае колко място за повече панели ) , тягов , по възможност AGM или гелов, въпросът ми е има ли смисъл при положение, че има соларна инсталация да се зарежда и той от алтернатора, има ли смисъл стартовия да се зарежда от солара, ще може ли да ме насочите към майстор в София, който може да ме консултира и направи инсталацията.
Също така в момента има акумулатори Banner Energy bull и Excide ER550 DUAL LEISURE BATTERY 115AH на прилична цена, които са с двойно предназначение - могат да се ползват и за стартов и за караванната част, дали някой има скорошни впечатления от такъв ?
Поздрави , Мартин |
|
Върнете се в началото |
|
|
loveforever Администратор
Регистриран на: 29 Сеп 2007 Мнения: 10173 Местожителство: София
|
Пуснато на: Вто Юли 20, 2021 1:48 pm Заглавие: |
|
|
Инсталациите на кемперите се правят така, че да може и двата акумулатора да се зарждат при нужда както от алтернатора, така и от солара. Това не е проблем, даже е предимство. Винаги може да се случи така, че да няма слънце, а да има нужда от заряд за караванния или пък да стои дълго време кемпера без да се кара и да трябва да се дозареди стартерния.
За акумулаторите - ние отпред сме със стартерен най-обикновен, а отзад със един такъв зелен дето ги слагат в клетки на мобилните оператори. По-скъпи са, но според мен ако има възможност да си сложи такъв човек си заслужава парите. _________________ Магия в лилаво |
|
Върнете се в началото |
|
|
gezenchov
Регистриран на: 03 Май 2016 Мнения: 27 Местожителство: В.Търново
|
Пуснато на: Нед Окт 16, 2022 5:52 pm Заглавие: |
|
|
Здравейте,
Тъй като и при мен е актуална темата със закупуване на нов акумулутор, то бихте ли пояснили какъв е предлаганият: "... един такъв зелен дето ги слагат в клетки на мобилните оператори" ? |
|
Върнете се в началото |
|
|
loveforever Администратор
Регистриран на: 29 Сеп 2007 Мнения: 10173 Местожителство: София
|
|
Върнете се в началото |
|
|
gezenchov
Регистриран на: 03 Май 2016 Мнения: 27 Местожителство: В.Търново
|
Пуснато на: Вто Окт 18, 2022 8:46 am Заглавие: |
|
|
Благодаря за инфото.
180Ah не са ли много? Аз предполагам, че 100 Ah могат да са достатъчни. |
|
Върнете се в началото |
|
|
loveforever Администратор
Регистриран на: 29 Сеп 2007 Мнения: 10173 Местожителство: София
|
Пуснато на: Вто Окт 18, 2022 9:56 am Заглавие: |
|
|
Зависи от консумацията. В повечето случеи ако нямате компресорен хладилник и 100Ah са достатъчни. Ние преди бяхме със 90 Ah и ни стигаше без проблеми. Този от 180Ah просто ни изпадна такъв. _________________ Магия в лилаво |
|
Върнете се в началото |
|
|
Pol
Регистриран на: 28 Яну 2015 Мнения: 340 Местожителство: с. Световрачене
|
Пуснато на: Вто Окт 18, 2022 10:38 am Заглавие: |
|
|
Цитат: | Колкото повече толкова повече |
Това важи много за акумулаторите в един кемпер. |
|
Върнете се в началото |
|
|
gezenchov
Регистриран на: 03 Май 2016 Мнения: 27 Местожителство: В.Търново
|
Пуснато на: Нед Окт 23, 2022 5:23 pm Заглавие: |
|
|
Имате ли мнения за карбоновите акумулатори?
За тях се посочва следното:
Основни предимства на оловно-карбоновите акумулатори в сравнение с AGM и гелови акумулатори:
Позволяват по-дълбок разряд (дори до 100% DOD!)
Могат да се зареждат и при отрицателни температури
Имат по-голям брой цикли, сравними с тези на литиевите батерии (3000 цикъла при 50% DOD)
Могат да се използват в частично заредено състояние (PSOC) без това да оказва сериозно влияние на техния експлоатационен живот
Mогат да се съхраняват до 1 година при 20 ° C без допълнително зареждане при първоначален пълен заряд
Изключително устойчиви на сулфатизиране, което е основната причина за увреждането на всички оловни батерии
При тях НЯМА опасност от пожар или експлозия (за разлика от някои литиеви батерии)
Не отделят никакви вредни, опасни или отровни газове при нормално зареждане/разреждане
Не изискват активна BMS система за защита и баланс (за разлика от литиевите батерии)
Имат широк диапазон на работна температура: от -20 ° до +50 °
https://xpi.bg/akumulatori/karbonovi-akumulatori/olovno-karbonov-akumulator-150-amper-chasa |
|
Върнете се в началото |
|
|
dragokaz
Регистриран на: 29 Сеп 2021 Мнения: 29
|
Пуснато на: Чет Сеп 07, 2023 12:17 pm Заглавие: соларна инсталация |
|
|
Здравейте,
Отскоро съм собственик на кемпер, който има соларна инсталация, до сега не съм имал солар на предишния кемпер.
При акумулатора на солара има контролно табло и при проверка ми дава 13.4 волта, а 0 ампера.Това какво означава?
В караваната част има табло, което показва до каква степен е заряда на батерията на солара. Когато проверя до колко е зареден светят 3 диода
едновременно( 2 жълто и 1 в зелено). Трябвали да свети само зеления когато е зареден акумулатора или самия акумулатор е за смяна.
Ако реша да заредя акумулатора на солара с зарядно за кола, трябва ли да махна плюса му, или направо да го зареждам.
Когато зареждам колата махам плюса на акумулатора.
Благодаря Ви колеги |
|
Върнете се в началото |
|
|
ganev78
Регистриран на: 11 Юни 2014 Мнения: 297
|
Пуснато на: Пон Сеп 11, 2023 2:50 pm Заглавие: |
|
|
И моя съвет е да може да се зарежда и от алтернатора и да е колкото може повече ампери. Особено ако се ползва и зимата. Тогава спасението е или генератор или зареждане през стартера. |
|
Върнете се в началото |
|
|
ls1 Клубен член с кемпер
Регистриран на: 04 Фев 2008 Мнения: 4554 Местожителство: Варна
|
Пуснато на: Нед Окт 20, 2024 8:05 pm Заглавие: |
|
|
Интересува ме такъв акумулатор изпуска ли някакви газове? гледам като аксесоар предлагат 'система за отвеждане на газовете'. _________________ Вяра, Мартин и малката Вероника
Мерцедес Бенц 207D '80
|
|
Върнете се в началото |
|
|
gezenchov
Регистриран на: 03 Май 2016 Мнения: 27 Местожителство: В.Търново
|
Пуснато на: Вто Окт 22, 2024 8:08 pm Заглавие: Тягов акумулатор 100Ач |
|
|
Здравейте,
Честита покупка на кемпер!
По принцип кемперите са проектирани за работа с два акумулатора: стартерен и за кемперната част.
Винаги при зареждане от алтернатора, с предимство е стартерният. Това е така за да можеш да запалиш двигателя, което е най-важно. При наличие на солар, също се зареждат двата акумулатора. Разликата в двата акумулатора е, че стартерният трябва да има голям пусков ток - 800 -900Ампера, но той не може да издържа на продължителна консумация. Затова за кемперната част се ползват тягови акумулатори. Аз си купих 100Ач LiFePo, който е най-добър за кемперната част. Скъп е но е лек, не отделя газове и издържа много на натоварване. |
|
Върнете се в началото |
|
|
|
|
Не Можете да пускате нови теми Не Можете да отговаряте на темите Не Можете да променяте съобщенията си Не Можете да изтривате съобщенията си Не Можете да гласувате в анкети
|
|